Matthias Meijer
Regional Director Benelux e-Spirit

Matthias Meijer (55) is Regional Director Benelux bij de Duitse leverancier van marketingtechnologie e-Spirit. Hij werkt sinds eind jaren ‘90 op het snijvlak van marketing, sales en technologie en heeft daarbij veel bedrijven geholpen bij hun transformatie naar een klantgerichte en digitale onderneming. Voordat hij aan de slag ging bij e-Spirit was hij POD Leader en Account Director bij TIBCO Software. Meijer heeft onder andere veel kennis en ervaring met het begeleiden van retail- en e-commerce-organisaties en is ook lid van Shopping Tommorrow, het digital commerce-platform van Thuiswinkel.org.
-
Zeven inzichten van marketingbeurs DMEXCO
Met meer dan 40.000 bezoekers is DMEXCO de grootste beurs voor marketingtechnologie in Europa. Net als vorig jaar kon ik het niet laten om tussen alle afspraken en gesprekken door zelf even een inventarisatie te maken van het aanbod op de beursvloer. Wat zijn de zeven belangrijkste takeaways van deze Keulse vakbeurs?
-
Het CMS van de toekomst is headless
De laatste tijd doemt de term 'headless CMS' regelmatig op, een nieuw type content management systeem dat ideaal ingericht is voor alle soorten digitale kanalen en devices. Wat is zo’n headless CMS? En vanwaar de commotie?
-
De toekomst van e-tail
Afgelopen week was ik op Emerce Retail Europe, een kennisevenement tijdens de Amsterdam eWeek voor iedereen die iets doet op het gebied van e-commerce en consumer-sales. Bezoek aan het event is niet alleen waardevol vanwege het opdoen van nieuwe contacten en voor de zichtbaarheid van je merk, maar ook voor het vergroten van je kennis. In dit geval waren dat universele consumententrends, fundamentele veranderingen in retail en de toenemende invloed van technologie.
-
DMEXCO 2018: zeven takeaways voor elke marketeer
Afgelopen week stond ik op DMEXCO, de grootste technologiebeurs voor marketeers in Europa. In een volle Koelnmesse konden beursbezoekers zich laten inspireren door de nieuwste vindingen van techneuten en de laatste inzichten van marketinggoeroes. In zo’n omgeving kan ik het niet nalaten om ondanks mijn drukke schema als standhouder even een ronde langs de velden te maken. Wat zijn de belangrijkste takeaways van deze belangrijke vakbeurs?
-
The Next Content Thing: Natural Language Generation
Door het groeiende belang van contentmarketing is de vraag naar goede content de laatste jaren sterk toegenomen. Het aantal artikelen, blogs, whitepapers, video’s en nieuwsberichten die bedrijven op hun website plaatsen, is in veel gevallen verdubbeld of verdriedubbeld. Goede content is essentieel om klanten een geweldige digitale ervaring te bieden en te personaliseren. En dat zorgt voor een effectievere site en meer sales. Maar hoe zorg je ervoor dat je aan die eindeloze vraag naar content kan voldoen? Een mogelijk antwoord op die vraag is Natural Language Generation, kortweg NLG.
-
Wat kunnen we leren van digital experience-koplopers?
De afgelopen vijf jaar is het aantal beschikbare tools en oplossingen voor digitale marketing explosief toegenomen. Scott Brinker’s Marketing Technology Landscape bevatte vijf jaar geleden 350 oplossingen. Ondertussen zijn dat er meer dan 5.500. En hoewel al die oplossingen het leven van de marketeer in principe makkelijker moeten maken, zorgen ze ook voor problemen en uitdagingen.