Stéphan Lam
Digital / Social / Content strategist Microsoft Nederland

Stéphan Lam is werkzaam als digital manager en heeft vele jaren ervaring in de wereld van het wijde web. In 1998, de beginperiode van het internet – toen Netscape nog de alleenheerser was en websites voornamelijk grijs van kleur – startte Stéphan in de IT als ontwikkelaar. De jaren erop is hij actief geweest bij bedrijven als Shell, Vedior, Microsoft en Sanoma. Zowel als ontwikkelaar, database-expert, informatie-analist, online project-manager, online strateeg in de business-to-business en -consumentenmarkt. Op dit moment houdt hij zich honderd procent bezig met content, conversaties en social media.
Naast zijn liefde voor internet en passie voor techniek en innovatie zijn er nog twee zaken die hem aan het hart gaan: schrijven en muziek. Dit uitte zich in redactiewerk voor o.a. studentenblad Studieweek en online muziekmagazine KindaMuzik. Momenteel hanteert Stéphan de pen geregeld voor de Rotterdamse blogs Stadslog en Vers Beton. In 2010 richtte hij samen met een compagnon het succesvolle, maar inmiddels ter ziele gegane Rotterdamse initiatief tinyMusic op. Stéphan Lam heeft ruime kennis van social en online marketing. Hij biedt meerwaarde door het geven van sessies en trainingen, overtuigen en enthousiasmeren en het zetten van een stip aan de horizon.
-
Influencermarketing
Influencers: ze zijn dichterbij dan je denkt
Veel merken gaan effectieve samenwerkingen aan met influencers. Toch is het goed om naast deze samenwerkingsverbanden ook binnen je eigen organisatie te kijken. Want juist je collega's hebben kennis van de visie van je bedrijf, de producten, diensten en services, de markt en klantbehoeften. En ook zij hebben invloed en kunnen een brug slaan naar externe influencers. Zo ontstaat er een echte - authentieke - relatie met influencers, gebaseerd op passie, inhoud en interesse. Bouw zowel online als offline aan de invloed van je medewerkers, zodat zij een menselijke connectie kunnen leggen met externe influencers.