Nicole van Roekel
Online Marketeer Campaigns & Concepts

Nicole van Roekel is freelance online marketeer en specialiseert zich in zoekmachinemarketing. Ze helpt B2C-bedrijven & webshops om beter vindbaar te worden in de zoekmachine met behulp van Google Ads en zoekmachineoptimalisatie, zodat zij online meer omzet kunnen genereren.
-
Vijf tips voor Google Ads Search met een beperkt advertentiebudget
Als je regelmatig via Google Ads adverteert, dan heb je de campagnemelding ‘Beperkt door budget’ ongetwijfeld voorbij zien komen. Als je zoekwoordcampagne beperkt is door budget, dan betekent dit dat het door jou ingestelde dagbudget niet toereikend genoeg is om voor deze campagne het optimale aantal vertoningen te genereren. Gelukkig zijn er zijn voldoende alternatieven! In dit artikel deel ik vijf tips met je om je campagnes te specificeren, zodat je met een beperkt advertentiebudget een zo relevant mogelijke doelgroep bereikt waarbij de kans op conversie het hoogst is.
-
Meer bezoekers naar je fysieke vestiging met Google Ads
Steeds meer webshops zetten Google Ads-zoekwoordadvertenties in om meer websitebezoekers en verkopen te genereren. Het voordeel is dat je ook heel goed meetbaar kunt maken hoeveel je hebt geïnvesteerd in Google Ads én hoeveel omzet het heeft opgeleverd, en zo kun je in kaart brengen of Google Ads winstgevend is voor je webshop. Maar wist je dat je zoekwoordadvertenties ook heel goed in kunt zetten voor offline resultaten, bijvoorbeeld om meer bezoekers naar je fysieke vestiging te trekken?
-
Influencermarketing
In vijf stappen een succesvolle samenwerking met social influencers
Toen ik vijf jaar geleden begon met bloggen, had ik geen idee dat ik hier mijn geld mee kon verdienen. Ook bedrijven hadden niet door dat het voor hen weleens interessant zou kunnen zijn om samen te werken met wat we vandaag de dag ‘social influencers’ noemen. In een paar jaar tijd is influencer marketing booming geworden. Er zijn duizenden organisaties die op dit moment al met social influencers werken of dat op termijn willen doen. Maar hoe pak je dat nu aan, een succesvolle samenwerking met een social influencer? Wat zijn succesfactoren in het benaderen van social influencers en wat moet je vooral niet doen? Ik vertel het je in deze blog.