Marjolein Bongers
Social Media Strateeg | Eigenaar House of Social Media | Spreker | Trainer House of Social Media

Marjolein Bongers is sinds 2011 oprichter van House of Social Media (http://www.houseofsocialmedia.nl) en is een veelgevraagde en zeer bevlogen LinkedIn trainer. Ze is auteur van de bestseller LinkedIn Power.
Ze helpt bedrijven & professionals om meer resultaat te halen uit LinkedIn via strategieën, trainingen en lezingen. Marjolein is tevens beïnvloedingspsycholoog en geeft lezingen en trainingen op welke manier je beïnvloedingspsychologie kunt inzetten via LinkedIn.
Marjolein is officieel ambassadeur van LinkedIn Benelux en heeft de afgelopen acht jaar gewerkt voor zowel MKB bedrijven als voor RTL Z, Porsche, MARS Nederland, Schiphol Group, The Walt Disney Company, Raad van State en Radboud University. Daarnaast is Marjolein gastdocente voor diverse Hogescholen en Universiteiten en is ze als key-note spreker exclusief te boeken bij Quality Bookings.
Specialties: LinkedIn, Employer Branding, Social Selling, Online Personal Branding, Beïnvloedingspsychologie
-
De zeven beste nieuwe tips voor LinkedIn
De afgelopen maanden heeft LinkedIn er heel wat nieuwe functies gelanceerd, zoveel dat je de meeste misschien niet eens hebt gezien. Niet getreurd, in deze blog deel ik een aantal nieuwe ontwikkelingen met je die je niet mag missen. Sommige zijn zeer recent en andere zijn een paar maanden geleden gelanceerd.
-
Waarom zou je verhalen delen via LinkedIn Stories?
LinkedIn heeft op 13 mei een nieuwe functie gelanceerd; LinkedIn Stories. Met de toevoeging van LinkedIn Stories is er een nieuwe plek voor dialoog ontstaan en voor het delen van informatie. Nederland is overigens het eerste Europese land dat LinkedIn Stories test. Wat zijn Stories nu precies en hoe kun jij als professional deze inzetten?
-
Cialdini goes social: beïnvloedingsprincipes op LinkedIn
Wanneer je regelmatig meeleest op Marketingfacts kan het gedachtegoed van Dr. Robert Cialdini je nauwelijks zijn ontgaan, maar nog lang niet alle marketeers weten op welke manier ze de zeven beïnvloedingsprincipes kunnen toepassen in de praktijk. Op welke manier kun je de wetenschappelijk onderzochte beïnvloedingswapens inzetten om jouw inzet op LinkedIn tot een succes te maken?
-
Tien keer de beste nieuwe functies in LinkedIn
LinkedIn is volop in ontwikkeling: de afgelopen maanden zijn er veel nieuwe functies gelanceerd, zoveel dat je de meeste misschien niet eens hebt gezien. Niet getreurd, in deze blog delen we tien nieuwe ontwikkelingen die je niet mag missen.
-
Het recept voor LinkedIn-succes: creëer het badbruisbaleffect
Bijna alle organisaties hebben een bedrijfspagina op LinkedIn. Hartstikke mooi, want het is een mooie basis om waardevolle content te delen, maar voor de meeste bedrijven stopt het daar ook. Dat is ontzettend jammer én onnodig, want wil je als bedrijf echt impact maken, dan kun je niet zonder badbruisbaleffect.
-
Storydesign, voor een ijzersterk verhaal
We kennen ze allemaal wel, sprekers die een slecht verhaal hebben, niet overtuigend overkomen of waarvan de PowerPoint grotendeels bestaat uit bulletpoints en opsommingen. Het boek "Storydesign - het geheim achter een ijzersterk verhaal", geschreven door Farah Nobbe en Marketingfacts-blogger Natalie Holwerda-Mieras, wil sprekers leren op welke manier je het vertrouwen van je toehoorders wint, hoe je hen op jouw manier naar de realiteit laat kijken en hoe je hen tot actie aanzet.
-
Dionne Schulf (Friends of the Brands): “Engagement is waar bedrijven voor betalen”
Influencer marketing. Wat is het nou precies? En hoe gebruik je het effectief? Tijdens een discussie hierover op Facebook met de vraag bij hoeveel volgers op Instagram je jezelf een influencer mag noemen, vond ik het tijd om te bellen met Dionne Schulf, oprichter en eigenaresse van het bekende influencer-marketingbureau Friends of the Brands.
-
LinkedIn: nu ook leads nurturen met Lead Accelerator
Leads genereren via LinkedIn, dat willen we allemaal wel. Vandaar dat marketeers vaak op zoek zijn naar de directe conversiemogelijkheden. De vraag is echter hoe effectief dat is als de verkoopcyclus van jouw product of dienst lang is en niet afhangt van impulsaankopen - zoals bij het merendeel van de marketeers. Gelukkig biedt LinkedIn sinds enige tijd de mogelijkheid leads te nurturen over een langere periode met hun Lead Accelerator. Deze tool is momenteel nog maar beschikbaar voor een beperkte groep bedrijven, maar komt aan het einde van het jaar voor iedereen beschikbaar. Ik sprak met gebruiker-van-het-eerste-uur Jeroen Ederveen van OneBizz over zijn ervaringen.
-
De nieuwe hype bij kids: Musical.ly
Een paar weken geleden kwam mijn dochter (8) naar me toe: “Mama, ik wil een account op Musical.ly”. Voor iedereen die nog niet weet wat Musical.ly is, het is een relatief nieuw sociaal netwerk dat razend populair aan het worden is onder kinderen die op de basisschool zitten. Met Musical.ly kunnen ze zich een ster voelen door te dansen en te playbacken op hun favoriete muziek. Dit levert uiteindelijk een video op van 15 seconden die weer bewerkt en gedeeld kan worden met volgers via de Musical.ly-app, maar ook via Instagram, Facebook of een ander sociaal netwerk. Vrienden, volgers of BFF’s (best fans forever) kunnen een video waarderen met likes (hartjes). Wie erin slaagt om veel hartjes te verzamelen, maakt kans op een plek in de ranglijst van ‘top musers’, dé sterren van Musical.ly.