Aram Goudsmit
Head of Crowdfunding Campaigns Douw&Koren;

Dagelijks werkt Aram als Head of Crowdfunding Campaigns bij Douw&Koren; aan de mooiste crowdfunding campagnes. Hij geniet van de synergie tussen projecteigenaren en investeerders tijdens een crowdfunding campagne, want zo worden goede plannen vaak nog beter. Met dat uitgangspunt coacht hij samen met zijn collega’s dagelijks vele ondernemers en organisaties en helpt hij hen op passende wijze aansluiting te vinden bij hun eigen crowdfunders.
-
Case: de geheimen achter WakaWaka’s crowdfundingstrategie
WakaWaka is één van Nederlands’ meest toonaangevende sociale ondernemingen. Sinds 2011 zorgt WakaWaka dat zoveel mogelijk mensen ter wereld van licht kunnen worden voorzien door middel van innovatieve zonnelampjes. En hoewel die missie op zichzelf al inspirerend is, is de manier waarop WakaWaka onderneemt misschien nog wel meer bijzonder. Een kijkje achter de schermen bij deze serial-crowdfunder.
-
4 vragen om te bepalen wat jij met crowdfunding kan
Steeds meer verschillende soorten ondernemers wagen zich aan crowdfunding. Het wordt allang niet meer enkel toegepast door hippe startups, maar ook door steeds meer groeiondernemingen: van aannemers tot crematoria en van betonfabrikanten tot horecaondernemingen. Een mooie ontwikkeling, want zo zoeken ook steeds meer gevestigde ondernemers contact met hun crowd en werken zij nauw met hen samen.
Hoewel crowdfunding werkt voor allerlei soorten ondernemingen, betekent dit niet automatisch dat het het voor elke ondernemer geschikt is. Crowdfunding kan je veel voordelen brengen, maar blijft een specifieke business. Past crowdfunding bij jou en jouw manier van werken? Deze vier vragen helpen je verder.
-
Hoe crowdfunding de kloof tussen publiek en culturele instellingen dicht
Crowdfunding biedt voor culturele instellingen de mogelijkheid om een unieke band met het publiek aan te gaan. In dit artikel kijken we naar een recente casestudy: de crowdfundingcampagnes van de Junior Company van Het Nationale Ballet. Wat is het resultaat? Hoe heeft Het Nationale Ballet deze uitdaging ervaren? En wat vertelt deze casestudy over de toekomst: kan crowdfunding worden ingezet als een structurele strategie die nieuwe inkomsten genereert en de kloof tussen publiek en instelling dicht?