Arjen Brouwer
Marketing Technologist VODW

Arjen is Marketing Technologist bij VODW. Door zijn ervaring aan zowel klant- als bureauzijde, is hij in staat om nieuwe concepten snel te ontwikkelen, te valideren en uit te bouwen door middel van diverse Agile technieken. Arjen begon zijn carrière als software- en productontwikkelaar en specialiseerde zich in de afgelopen jaren in Marketing Automation, CRM en Predictive Analytics.
-
Datamanagementplatformen
Hoe je DMP je helpt bij klantbehoud
Het gebruik van datamanagementplatformen (DMP’s) binnen organisaties is allesbehalve universeel. Om de toegevoegde waarde voor de klant te begrijpen, is het daarom belangrijk te praten in concrete toepassingen in plaats van abstracte mogelijkheden. Toen ik met mijn collega’s sprak over het gebruik van DMP’s binnen dienstverleners in verschillende sectoren, waaronder zorgverzekeraars, concludeerden we dat daar nog veel te winnen valt - zeker als het gaat over het vormen van een 360-gradenklantbeeld, het formuleren van een passende aanbieding en het stroomlijnen van de communicatie over verschillende kanalen. Daarom ga ik in dit artikel in op de vraag hoe je DMP jou kan helpen bij het behouden van je klant. Als praktijkcase nemen we de piek aan klanten die overstappen van zorgverzekeraar aan het het eind van elk kalenderjaar.