Samantha Blok
Social Media Manager Fresh Bridge

Samantha (aka Sam) is Social Media Manager bij Fresh Bridge. Hier focust ze zich op social strategieën, content creatie en advertising op de social kanalen. Haar grootste verslaving is Instagram en haar favo én meest gebruikte emoij is het aapje.
-
Spreekt jouw merk al vloeiend emoji?
Emojis: ze zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven en het is ondertussen een heus digi-taaltje geworden. Alleen al op Facebook worden er dagelijks 60 miljoen emojis verzonden. In 2015 is de 'gezicht met tranen van geluk'-emoji in Groot-Brittannië zelfs verkozen tot woord van het jaar. Ook de social statistieken liegen er niet om: tweets die een emoji bevatten kunnen de betrokkenheid met 25,4 procent verhogen en emojis in Facebookposts kunnen de likes zelfs met 57 procent verhogen. Het is dus geen verrassing dat ze steeds vaker in social campagnes verschijnen. Maar waarom en hoe gebruik je ze als merk? En ook niet geheel onbelangrijk: hoe gebruik je ze juist niet? Emojis zijn namelijk veel meer dan alleen een opfleuring van je boodschap.
-
Influencermarketing op YouTube
Vloggen: dé videohype van 2016. De kans dat je namen als Enzo Knol, Mascha Feoktistova (Beautygloss) en Casey Neistat al wel eens hebt gehoord is vrij groot. Het zijn vloggers, oftewel videobloggers, die hun verhaal door middel van vlogs vastleggen en delen met de rest van de wereld. Zij zorgen daarmee voor hun eigen personal branding, bereiken dagelijks miljoenen kijkers en verdienen daar goed geld mee. Maar hoe kan je daar als merk op inspelen?