Nick Nijhuis
Marketingcoach en Online Marketeer NickLink

Klanten bereiken via social media. Je concurrent voorblijven op Google. Meer verkopen via je website. Betere reviews krijgen. Afnemers trekken met goede content. Als digital marketeer help ik organisaties hiermee op weg.
Ik heb ruim 10 jaar ervaring, ben gecertificeerd voor Google Analytics, Adwords en in het bezit van een NIMA-C diploma. Enkele voorbeelden van recente projecten zijn complete uitrol van de on- en offline marketing voor festival Roots in the Woods, opzet van een social media leergang voor internetbureau De Nieuwe Zaak en stijgingen van aantal bezoekers en conversie met respectievelijk 18 en 33% op develuwe.nl.
Mijn specialismen zijn: strategie, projectmanagement, SEO, Social Media en Content.
-
Google Analytics 4: van bereik naar betrokkenheid
Plotseling en ruw. Dat was mijn kennismaking met Google Analytics 4. Er zijn deels nieuwe rapporten, zónder de bekende bounce- en uitstappercentages. En mét onder andere 'betrokkenheid' en 'scrolls'. Google Analytics 4 is een stap van bereik naar betrokkenheid. Je krijgt meer inzicht in de daadwerkelijke interactie en acties van bezoekers. Fijn dat daarvoor niet altijd extra code meer voor nodig is. En het gelukkigst werd ik van..... de zoekfunctie. Die is gebleven en heeft me goed geholpen.
-
Contentmarketing eenvoudiger met 6C-model
"Contentmarketing is een marketingtechniek die draait om het creëren en distribueren van relevante en waardevolle informatie om een duidelijk omschreven en begrepen doelgroep aan te trekken en te binden," zo geldt de definitie van het Content Marketing Institute. Maar hoe zorg je steeds maar weer voor 'bindende' content op alle kanalen die je doelgroep gebruikt? Het 6C-model biedt overzicht én zorgt dat alle geproduceerde content efficiënt en effectief wordt (her)gebruikt. Meer bereik, minder investeringen.
-
Waarom online marketing en 50-plussers een zilveren combinatie is
In 2019 is meer dan de helft van de Nederlandse bevolking ouder dan 50. Een groep die jong is van geest. En goed voor 50 procent van de bestedingen. Terwijl vloggende 50-plusser eraan komen, zien we 50-plussers in campagnes alleen hoortoestellen en zorgproducten aanprijzen. In online marketing ligt de focus vaak op jonge gebruikers, nieuwe media en innovatieve toepassingen. 50-plussers zijn opgegroeid in een wereld zonder computers, internet en smartphones. Echter, jong van geest als ze zijn, ontdekt deze 'zilveren golf' de online wereld. Een overzicht van kansen voor online marketeers gericht op Babyboomers en Generatie X.
-
Onderscheidende online marketing voor en door crowdfundingplatforms
Dat je geld kunt ophalen via een crowdfundingplatform is mooi meegenomen. Veel interessanter zijn de functies als platform voor marktonderzoek, kweekvijver van ambassadeurs, marketingtool en PR-bureau. De grote kracht zit hem niet in de 'funding' maar in 'the crowd'. Want wat is het verschil met een lening van de bank als het publiek niet betrokken is?
-
Non-profitmarketing
Terug naar de roots met non-profit-contentmarketing [case]
"We hebben veel fans en weinig klanten", zei een marketeer bij een middenmoter in de Eredivisie pas tegen mij. Grappig: merken verheffen het hebben van fans tot doel, voetbalclubs scoren graag meer betalende klanten. Dit is herkenbaar voor veel kleine en middelgrote non-profitfestivals en -events. Fans genoeg, maar geld tekort. Gelukkig is er content.
-
Reken je niet rijk met bereik - En tips om wél te verdienen
Posts, blogs, vlogs en video's. De dagelijkse berg aan content groeit. Hoe kom je daar nog bovenuit? Er wordt veel tijd gestoken in het verzamelen van bewijzen, argumenten en het omzetten daarvan in een inhoudelijk verhaal. Terwijl emotie doorslaggevend is voor de impact, niet de inhoud. Bovendien wordt je van bereik niet rijk. Wat dragen je posts, blogs, vlogs en video's bij aan je doelen? Het is dus belangrijk om op basis van de juiste kpi's en kentallen te bepalen of de investering wel opweegt tegen kosten.
-
Influencermarketing
Met gerichte influencer marketing van bereik naar betrokkenheid
Influencer marketing draait vaak om het halen van een groot bereik met een bekende influencer. Groter bereik betekent een lagere betrokkenheid. Voor het verhogen van betrokkenheid is werken met meerdere kleinere influencers aan te raden. Je kunt beter targeten en het komt authentieker over. De wat minder bekende vloggers en bloggers staan dichter bij hun doelgroep. Wil je bereik, kies dan voor 'groot'. Wil je betrokkenheid, kies dan voor 'klein'.
-
How-to: tips om te starten én verkopen met big data in kleine en grote organisaties
Ieder jaar kijkt iedereen weer uit naar een paar weken vakantie. Die weken moeten dan ook goed worden besteed. Dat betekent bestemmingen en accommodaties vergelijken. Nog wel. Want in de toekomst gebruikt de reisorganisatie big data om die perfecte vakantie voor te stellen. Tegen de scherpste prijs en op het moment dat het jou het best uitkomt. Om zo de concurrentie af te troeven. De site vertelt er alvast bij welke beoordeling je gaat geven. En dit kan met veel meer producten. In dit artikel tips om big data succesvol in te zetten in kleine en grote organisaties.
-
Haal meer uit e-mail: de do’s en don’ts op een rij
De e-mail nieuwsbrief is nog altijd het medium met de meeste conversie. Gebruik van de juiste titels, teksten, timing, testen en verzendlijsten vergroot de effectiviteit van nieuwsbrieven aanmerkelijk. Hiervoor geeft deze how-to een aantal vuistregels. Waarvan de belangrijkste is: blijf experimenteren met je content. Alleen dan zie je veranderingen in de behoeften van je lezers en kun je hier in een vroeg stadium op inspelen.