Mark van den Berg
Commercieel Manager Spotler

Mark is commercieel verantwoordelijk voor het marketingbeleid en partnermanagement bij Spotler (ontstaan na het samengaan van de bedrijven Blinker en MailPlus). Hij stuurt hierbij het marketingteam aan dat verantwoordelijk is voor branding, klantenmarketing en leadgeneratie. Daarnaast is hij eindverantwoordelijk voor de groei en omzet van en uit het partnerkanaal van Spotler. In zijn functie is Mark bovendien verantwoordelijk voor business development, waaronder het doorontwikkelen en uitbouwen van o.a. de e-commerce propositie van Spotler.
-
B2B-marketingtrends: focussen op én worstelen met marketing automation
In het B2B Marketing Trendrapport dat onlangs door het Platform Innovatie in Marketing (PIM) en Spotler (voorheen Blinker) gepubliceerd is, komt heel duidelijk naar voren dat marketing automation (nog steeds) één van de speerpunten is voor B2B-marketeers. Tegelijkertijd zie ik dat marketeers in de praktijk strugglen om marketing automation goed toe te passen. Wat zijn hier mogelijke verklaringen voor?
-
Verlies geen klanten door producten die out of stock zijn
Iedere (r)etailer krijgt er mee te maken: producten die niet (meer) op voorraad zijn. Dat kan tijdelijk zijn of voor altijd. Dat voorkom je niet; het is gewoon onderdeel van de business. Hoe je er naar handelt maakt echter een groot verschil in een negatieve of positieve ‘out of stock-ervaring’. In dit artikel ga ik in op wat je zou kunnen doen om ervoor te zorgen dat shoppers niet teleurgesteld afhaken in je webshop als een product (tijdelijk) niet verkrijgbaar is.
-
Wat zijn de B2B Marketing Trends van 2017?
Op 13 juni verschijnt het B2B Marketing Trendrapport 2017. Op dit moment werken Blinker en PIM (Platform Innovatie in Marketing) aan de totstandkoming van dit rapport. En daarbij kunnen we jouw input heel goed gebruiken!
-
9 praktische tips voor het verhogen van conversie in je webshop
Hoe zorg je ervoor dat je een maximale groei realiseert in jouw webshop? Het antwoord op die vraag is net zo simpel als complex. In de basis komt het neer op het continu verbeteren van de volgende vier zaken: traffic naar je webshop, conversie in je webshop, de gemiddelde orderwaarde per klant en het aantal herhaalaankopen. Simpel antwoord, complex om te realiseren, dat begrijp ik ook wel. In dit artikel probeer ik met negen praktische tips, een bijdrage te leveren aan het maximaliseren van het tweede punt: conversie in je webshop.
-
Leadgeneratie is belangrijkste reden voor de implementatie van marketing automation
Dat marketing automation één van de trends is waar marketeers bij B2B-organisaties in Nederland zich op storten mag geen verrassing zijn. Het marketing automation topic op Marketingfacts telt alleen al, inclusief dit artikel, 45 artikelen. Uit recent onderzoek naar de trends in B2B-marketing in Nederland blijkt dat leadgeneratie de belangrijkste reden voor de implementatie van marketing automation is.