Sanne Bakker
Eigenaar / freelance contentproducent ensanne focus op content

Sanne Bakker, ook wel bekend als @ensanne, is freelance contentproducent. Online en offline neem ik van A tot Z de productie uithanden; van strategie tot creatie. Sanne gaat graag met jou de uitdaging aan om jouw doelgroep te raken met de juiste content. Want: “Door te focussen op de creatie en distributie van waardevolle, relevante en consistente content kun je jouw doelgroep aanspreken, aantrekken en tot actie aanzetten.”
Een unieke printuitgave, social media content, video, online platform, nieuwsbrief, podcast… Ook geef ik (social media) training aan ondernemers, medewerkers en studenten. Sanne heeft veel ervaring in destinatie marketing en de culturele sector. Ze werkte de laatste jaren aan campagnes voor 75 jaar vrijheid Den Haag, Feest aan Zee / 200 jaar Scheveningen, een blogsabbatical in Zuid-Limburg, Liberation Route Europe, City Marketing Amersfoort en Gelderse Streken. Sanne heeft een enorme passie voor reizen en heeft een eigen reisboog.
-
Wees een Floortje! Corona biedt toerisme deze zomer kansen in eigen land
Als een olifant in een porseleinkast houdt de coronacrisis huis in de Nederlandse vakantiesector. Ook de meivakantie valt in het water. Wel lijken we komende zomer massaal in eigen land te blijven. Zijn vakantieregio’s en steden daar op voorbereid? Een rondgang langs ruim veertig organisaties gespecialiseerd in bestemmingsmarketing wijst uit dat er nog veel werk aan de winkel is.
-
Destination Marketing 3.0: stop het junkfood-toerisme!
Door het coronavirus reizen we even niet, maar de reisbranche moet evengoed blijven nadenken over toekomstscenario's. Eerder deze maand is op het congres Historical City 3.0 in Krakau een radicale strategiewijziging voor Destination Marketing Organisations (DMO's) belicht. "Consumenten moeten overtoerisme gaan zien als junkfood." Ook Nederlandse steden kunnen hiermee aan de slag. "De coronacrisis gaat voorbij, maar zal enorme impact hebben op de sector."
-
Non-profitmarketing
Delft wordt Groen: een kijkje in de keuken bij een non-profit-duurzaamheidscampagne
Delft wordt Groen is een non-profitcampagne om groene awareness bij bewoners en ondernemers aan te jagen en de stad te verduurzamen. Ik kreeg een kijkje in de keuken van Astrid Overvoorde en Stephanie van Dijk, die namens de gemeente achter de knoppen zitten en het gesprek met de stad aangaan.
-
Achter het decor van Wie is de Mol? Take-aways uit de bestemmingsmarketing van Oregon
We staan aan de vooravond van de finale. Wie is de Mol? Is het Thomas, Jochem of toch Sanne? Als groot fan zat ik samen met minstens 2,5 miljoen andere Nederlanders de afgelopen weken aan de buis gekluisterd. Naast de mol speelde het wonderschone decor van de Amerikaanse staat Oregon een hoofdrol in het populaire programma. Het ‘weirde’ Portland, helikopters, watervallen, luchtballonnen, rotspartijen, cowboydorpen en canyons. Alles kwam in de afgelopen negen afleveringen van bijna een uur voorbij. Fantastische destination marketing. Wat kunnen we daarvan leren?
-
Nieuw: Google MapsIndoors verbetert customer journey van evenementen en locaties
De figuurlijke rode loper voor evenementen, locaties, steden en regio’s kan nog vele malen beter. Voordat de gast zijn of haar geld kan uitgeven zijn er files, omleidingen en parkeerproblemen. Hoteliers, VVV’s, musea en evenementenorganisatoren realiseren zich steeds meer dat de reis van de gast wordt bepaald door online en offline reisinformatie en navigatie. Locaties zijn zelf aan zet, in plaats van nieuw beleid van overheden af te wachten. Gisteren vond het eerste Congres Gastvrij Bereikbaar plaats, waarbij Google de nieuwste dienst MapsIndoors presenteerde, die je als locatie kunt integreren in je eigen app of mobiele website.
-
Tips voor het ontwikkelen van een virtual-reality-app
Dit derde artikel over de VR Days Europe wijd ik aan tips als je een VR-app wilt ontwikkelen. Omdat het gros van de aanwezigen tijdens deze inspirerende dagen bestond uit VR-developers, werden er veel handige tips gegeven voor als je je eigen virtual-reality-app gaat bouwen. Do’s en vooral ook don’ts die je graag wilt weten voordat je aan een complex project begint. Ik deel ze graag met je.
-
Virtual reality storytelling: 3 internationale cases
Storytelling in marketing is een noodzaak. Maar het is een uitdaging om als marketeer, uitgever of organisatie de innovatieve tools te vinden die jouw boodschap, zelfs als die zwaar beladen is, naar het publiek te brengen. Virtual reality biedt daarbij kansen. Tijdens het VR Days Europe-event passeerden dan ook vele voorbeelden de revue - zie ook mijn vorige artikel. In deze blogpost licht een drietal internationale cases toe.
-
Virtual reality is serieuze business #VRDaysEurope
De omvang van de tweede editie van de VR Days gaf al aan dat er een revolutie plaatsvindt. Vorig jaar vonden de toen nog ‘Dutch’ VR Days plaats in het kleinschalige Vondel CS, voor de vierdaagse European VR Days werd opgeschaald naar de Stadsschouwburg. Een keur aan internationale VR masters werd aangetrokken om te laten merken: virtual reality is serious business!
-
Case: hoe bouw je een bloggerscommunity op?
Vakantieboulevard heeft in ongeveer een jaar tijd een bloggerscommunity van zestig bloggers opgebouwd die eens per vier weken hun ervaringen delen. Hoe pak je dit aan? Welke stappen moet je doorlopen? Als communitymanager heb ik deze maanden meegebouwd aan dit spreekwoordelijke huis. Ik geef je graag tips voor een start-up aan de hand van dit plan met elf concrete stappen.
-
De kansen van Facebook Instant Articles voor contentmarketing
Facebook blijft innoveren. Livestreamen op je tijdlijn, messenger voor bedrijven en instant articles zijn de nieuwste ontwikkelingen. Vooral dat laatste biedt ons contentmarketeers veel kansen. In dit artikel lees je waarom.