Bart Westerveld
Country Manager Albelli

Manager met ervaring in alle aspecten van marketing, online en offline, coregistration, display advertising , email Marketing, print, radio, TV, social media en mobile.
-
Data: in het land der blinden is eenoog koning
De bom leek gebarsten toen Facebook onlangs erkende dat het de data voor Facebook-video’s met bijna 80 procent overschat had. De wereld van online advertising viel over de tech-gigant heen. Want, zo werd geredeneerd, lange tijd hadden ze de verkeerde data voorgeschoteld gekregen en zodoende twijfelde men over de gedane investering. Hoe zit het nou met al die rapportages die we voor ogen krijgen?
-
Waarom een community sterker is dan een chatbot
Het was een term die we al vaker tegenkwamen op blogs, zoals Marketingfacts, maar vanaf april 2016 doet het er echt toe volgens velen: chatbots. Het zou de laatste veelbelovende trend zijn voor de moderne marketeer, zoals zoveel technologieën dat zouden zijn. De oplossing om klanten automatisch te woord te kunnen staan, problemen op te lossen en op een ‘persoonlijke’ manier producten en diensten aan de man brengen. Want, zo is de redenering, artificial intelligence ontwikkelt zich zo snel dat dit de heilige graal is voor iedereen: zowel voor de consument als voor de marketeer.
-
Mobile first is een loze kreet
Okee, de titel klinkt misschien nogal gewaagd, want mobile commerce is natuurlijk booming. Veel marketeers roepen voor mijn gevoel daarom heel hard dat ze alles ‘mobile first’ willen maken, maar eigenlijk durven ze dat helemaal niet. Want in de praktijk weten consumenten apps of mobiele sites wel te vinden voor informatie, maar de uiteindelijke aankoop doen ze toch vaak via de desktop. Hier zijn natuurlijk tal van verklaringen voor te geven, zoals een gebrek aan gemakkelijke betaaloplossing, geen responsive site, het type product, enzovoorts. Maar zolang we nog niet uitgaan van wat de consument op een smartphone of tablet wilt kopen en hoe je dit het beste kunt bieden, is mobile enkel nog een extra kanaal en komt het niet op de eerste plaats.