Martijn van Royen
Online Marketing Specialist DBOM

Martijn is Online Marketing Specialist bij DBOM, hét online marketing bureau in Haarlem. Hij is gespecialiseerd in SEO, SEA en conversie optimalisatie. In zijn ogen de drie kernactiviteiten van online marketing, die een website tot een succes kunnen maken. Hij heeft, samen met zijn collega’s van DBOM, gewerkt aan grote projecten voor onder andere Thomas Cook, Videoland of Iens. Hij wordt echter net zo enthousiast om te werken voor het MKB en de jonge start-up, die online resultaten wilt boeken.
-
How-to: zo begin je met conversie-optimalisatie
De wereld van conversie-optimalisatie is sterk in ontwikkeling en dat is goed nieuws! Maar zien we deze ontwikkeling alleen bij de grotere internetconcepten, of focust het MKB zich inmiddels ook steeds meer op on-site verbeteringen, in plaats van trafficgeneratie? Ik moedig iedereen aan om te starten met conversie-optimalisatie en daarom heb ik dit 'conversie-optimalisatie stappenplan' gemaakt.
-
How-to: Hotjar - meer inzicht in je bezoekersgedrag
Leuk, al die bezoekers op je website. Maar waarom doen ze niet wat jij wilt dat ze doen? Google analytics geeft een aantal handige inzichten, maar voor echte conversieoptimalisatie moet je verder op onderzoek uitgaan. Hotjar biedt dan uitkomst. Deze 7-in-1 tool geeft je inzicht in het gedrag van je bezoekers en hun gebruikerservaring.
Weten welke tools Hotjar te bieden heeft en wat je er mee kunt doen? Lees dan dit artikel.
-
Customer Match: relevant, relevanter, relevantst!
Customer Match is de new Google Adwords kid on the block. De nieuwste aanwinst van de heren uit Mountain View in Californië. Met veel tromgeroffel werd de tool aangekondigd en niet voor niets. Met deze tool probeert Google de strijd om relevantie van onder andere Facebook te winnen. Enige tijd geleden kwam laatstgenoemde namelijk met de zogenaamde custom audience-tool. Hiermee krijg je de mogelijkheden om betaalde advertenties aan personen aan te bieden, die je door middel van een e-mailadres, Facebook-ID of telefoonnummer hebt ingevoerd.
Persoonlijker dan dit, is het in de online advertising wereld tot nu toe nog nooit gekomen. Tot 12 oktober 2015, toen werd de customer match door Google gelanceerd.