Mark Hoskam
Sr. Digital Commerce Strateeg VODW

Digitale omnivoor. Helpt bedrijven bij het digitaliseren en optimaliseren van hun klantbediening. Combineert strategisch denkvermogen met hands-on kennis van digital marketing, commerce en technologie om rake strategieën en experiences te ontwikkelen en tot bottom-line resultaat te komen.
Marketeer met Bachelor in International Media & Entertainment Management, Master in Bedrijfskunde. Evaring in telecom (KPN) en electronics (Philips). Pragmaticus. Een tikkeltje nerd. Luistert naar Spotify, spaart vinyl. Socialized offline. Sports outdoor: snowboarding, mountainbiking en af en toe een rondje rennen.
-
Agile transformatie: sneller digitaliseren van je klantbediening in 4 stappen
Digitaliseren van de klantbediening is een noodzaak voor grote, gevestigde spelers om overeind te kunnen blijven in een sterk concurrerende markt. Puur digitale organisaties als Uber en Bunq zetten de nieuwe standaard op gebied van klantbeleving en gebruiksgemak.
Tegelijkertijd dwingen hoge operationele kosten tot digitalisering en automatisering. Het digitaliseren van de klantbediening wordt dan ook al lang niet meer ad-hoc benaderd door snel een paar nieuwe initiatieven als livechat en webcare uit te rollen, maar in detail uitgewerkt in strategische plannen en roadmaps. In de basis een positieve ontwikkeling, maar met als sluipend risico dat het bij plannen blijft en dat gestelde doelen niet of in te laag tempo worden gerealiseerd.