Bianca van Felius
Freelance Online Marketing Specialist RUMR Marketing

Als freelance online marketing specialist ondersteun ik, vanuit mijn eigen bedrijf RUMR Marketing (https://rumrmarketing.nl), bedrijven met het behalen van hun bedrijfsdoelstellingen met de inzet van online marketing middelen. Hierbij hecht ik veel waarde aan kennisoverdracht, borging en samenwerking.
-
Drie stappen voor implementatie van Google Analytics 4
Misschien voor bedrijven een ver-van-hun-bedshow… althans zo lijkt het. Maar voor iedereen die een website heeft waarop een UA-code van Google Analytics draait, zal er binnenkort een grote wijziging aankomen. Omdat ik graag marketingmaterie zo begrijpelijk mogelijk aan je uitleg heb ik geprobeerd in deze blog de belangrijkste wijzigingen voor je op een rij te zetten.
-
BERT: de grootste Google-update in vijf jaar
Google heeft 25 oktober 2019 de grootste algoritme-update in vijf jaar tijd aangekondigd. Op basis van de miljoenen zoekopdrachten heeft het techbedrijf wijzigingen in het algoritme aangebracht om betere resultaten te tonen bij meer ingewikkelde zoekopdrachten. Met name de zoekopdrachten die op context zijn gebaseerd, zullen geraakt worden door de BERT-update. Goed voor jou als marketeer om te weten wat je hier precies mee kunt doen.
-
Instagram Shopping: wees klaar voor next-level retail
Instagram is, zeker onder jongeren, hét sociale medium. Voor marketeers had dit social media-kanaal echter nog een aantal beperkingen. Zo is het niet mogelijk om een link in de tekst te zetten, waardoor je altijd moest verwijzen naar de link in de bio. Maar wanneer je als bedrijf of marketeer recentelijk posts hebt gezet op Instagram, zie je dat er een nieuwe optie is bijgekomen: Instagram Shopping, een handige optie op producten te taggen (in plaats van personen). In deze blog leg ik je uit hoe je door middel van product-tagging producten kunt verkopen via Instagram Shopping.
-
‘Kussen e-commerce’ en het belang van videocontent
Het ouderwets gezellig op vrijdag- of zaterdagavond met elkaar televisie kijken is er allang niet meer bij. Zeker als kinderen de leeftijd krijgen dat ze een eigen smartphone of tablet tot hun beschikking hebben. Dat het voor veel productiemaatschappijen een uitdaging wordt om deze nieuwe televisiekijker te bereiken, blijkt uit het onderzoek naar trends in digitale media dat GFK in december 2015 voor de tiende keer heeft uitgevoerd.
-
De 4 voorwaarden van een goede viral video
Veel bedrijven doen hun best goede videocontent te produceren in de hoop dat deze content ook 'viraal gaat'. Betere reclame kun je voor je bedrijf en product niet bedenken. Waar een pre-roll nog snel weg geklikt wordt na de eerste 5 seconden, zoeken veel mensen op het internet naar filmpjes die de moeite waard zijn om te kijken. Het voordeel van een originele en goede video is dat deze sneller gedeeld wordt en als dusdanig de olievlek én je bereik vergroot wordt. Maar wat zijn de voorwaarden van een goede viral movie? Ik noem er 4!