Edon van Asseldonk
Online marketeer Edjon Online Marketing

Ik ben werkzaam als online marketing freelancer. Als marketeer help ik bedrijven door te analyseren welke online kanalen het beste aansluiten bij het bedrijf. Hierbij houd ik rekening met de vraag uit de markt, processen binnen de markt en kwaliteiten van het bedrijf. Meer informatie over mijn werkzaamheden als online marketeer kun je vinden op https://www.edjononlinemarketing.nl/
-
Google Mijn Bedrijf: vijf kansen die veel bedrijven laten liggen
Google Mijn Bedrijf is de Gouden Gids van Google. Voor de jongere lezers: de Gouden Gids was een vuistdik telefoonboek voor bedrijven, die in vroegere tijden elk jaar door de postbode, toen nog in vaste dienst, met veel moeite door de brievenbus gewurmd werd. Als dan bijvoorbeeld je CV-ketel kuren had en je de loodgieter nodig had, dan pakte je de Gouden Gids erbij om het telefoonnummer op te zoeken. Er is veel veranderd. Vandaag de dag zoek je op je smartphone, met Google, en dan laat Google je het telefoonnummer zien en kun je direct bellen. Voor bedrijven is het daarom belangrijk dat je je Google Mijn Bedrijf-pagina goed en volledig invult. Hier wordt ook vaak de tijd voor genomen, maar als dit eenmaal gebeurd is, dan wordt die bedrijfspagina vaak vergeten. Hierdoor blijven belangrijke mogelijkheden liggen, want Google Mijn Bedrijf is continu in ontwikkeling.
-
Contentmarketeers: gebruik topic targeting in plaats van keyword targeting
Als contentmarketeer moet je meegroeien met Google. Schrijftechnieken en tactieken die een paar jaar geleden werkten, zijn nu verouderd doordat Google slimmer is geworden. Via topic modeling heeft Google een uitgebreide en diepgaande kennis opgebouwd van begrippen en concepten. Als we als contentmarketeers (of seo-tekstschrijvers of copywriters) teksten willen schrijven die zowel nu als in de toekomst zoekmachinevriendelijk zijn, moeten we daarom aan topic targeting doen in plaats van keyword targeting.