Marc Thierrij
Sr. SEO Consultant Maxlead

Marc Thierrij is Sr. SEO consultant bij Maxlead. Hij is in 2010 in aanraking gekomen met SEO om het daarna niet meer los te laten. In het verleden was hij werkzaam bij de Linkbuilding Specialist en als inhouse SEO specialist bij TellUs.
Vanuit de rol als Sr. SEO consultant bij Maxlead adviseert hij grote en kleine bedrijven uit verschillende branches bij het verbeteren van de organische vindbaarheid.
-
Wat migratie van subdomeinen naar subfolders betekent voor SEO-resultaten
De discussie binnen SEO of je moet werken met subdomeinen (domein.website.nl) of subfolders (website.nl/subfolder/) wordt al vele jaren gevoerd. Vanuit SEO-oogpunt wordt vaak de voorkeur gegeven aan subfolders, omdat alle autoriteit van het hoofddomein dan beter verdeeld wordt over de onderliggende pagina’s. Subdomeinen worden door zoekmachines als aparte websites gezien en moeten elk hun eigen autoriteit opbouwen. Maar wat nu als een website al gebruik maakt van meerdere subdomeinen: is het dan de moeite om deze te migreren naar subfolders op het hoofddomein?
-
Google AMP Conf 2018: alleen een hype of de toekomst?
Dat Google vol inzet op de AMP-technologie werd afgelopen week wel duidelijk tijdens de AMP Conf 2018 in Amsterdam. Gedurende twee volle dagen kwamen onder meer nieuwtjes zoals ‘AMP Stories’ en ‘AMP for Email’ aan bod. Ook werden interessante cases gepresenteerd van partijen die al zijn overgestapt op AMP. Dat Google in dit open source-project een flinke vinger in de pap heeft, kwam wel heel sterk naar voren. Je zou het bijna AMP-propaganda gaan noemen.
-
Google gaat voor mobile-first: het is meedoen of afhaken!
Google gaat naar een mobile-first index. Dit waren de woorden van Gary Illyes, webmaster trends analyst bij Google Zwitserland, op Pubcon 2016. Momenteel worden de mobiele rankings grotendeels bepaald vanuit de desktop-rankingsignalen. Dat willen ze nu dus gaan omdraaien: de signalen op de mobiele pagina’s gaan op diverse manieren leidend worden. Dit kan een flinke impact hebben op de manier hoe wij websites bouwen en aanbieden aan Google.
-
Alles wat marketeers moeten weten over Accelerated Mobile Pages (AMP)
AMP? Accelerated Mobile Pages? Misschien heb je het voorbij zien komen in een nieuwsbericht of aankondiging van Google. Maar wat is AMP precies?
In dit artikel vertel ik je wat AMP is, voor welke websites je het kunt gebruiken en wat we er, tot nu toe, van weten. Let op: omdat Google nog een aantal hangouts over AMP op de planning heeft staan, zijn misschien nog niet alle features bekend.
-
9 misverstanden over duplicate content
Duplicate content, vrijwel iedere website heeft er mee te maken en bijna iedereen kent het begrip. Maar er gaan ook veel misverstanden of broodjeaapverhalen de ronde. Zorgt duplicate content nu wel of niet voor een penalty? Of is het juist handig om duplicate content onder de vouw te plaatsen?
Onlangs hield Google’s John Mueller een Google Webmaster Central office-hours hangout (een soort webinar voor webmasters via Google Hangouts) over dit onderwerp waarin alles nog eens uit de doeken werd gedaan. Een mooie aanleiding voor dit artikel om die misverstanden de wereld uit te helpen.