-
Is het posten van links op social nog wel zinvol?
De meeste contentmarketeers roepen het te pas en te onpas: je eigen website moet het centrale punt zijn in je campagne. Vanaf allerlei owned en earned kanalen verwijs je terug naar je website. Maar is die strategie, met name voor social, nog steeds wel zo zinvol?
-
Snelheid mobiele website: de laatste update van Google rankingfactor
Gisteren bracht Google eindelijk het nieuws naar buiten: de snelheid van je website wordt een rankingfactor. Met andere woorden, die snelle site van je concurrent kan je na juli 2018 zo maar eens gaan inhalen in de zoekresultaten.
-
Adverteren op je eigen naam, wel of niet doen?
Is het nou wel of niet slim om te adverteren op je eigen bedrijfsnaam in Google Adwords? Het is en blijft een vraag waarmee veel bedrijven worstelen, terwijl het antwoord in de meeste gevallen eigenlijk vrij makkelijk is. Om het antwoord beter te begrijpen, eerst wat achtergrondinformatie.
-
In vier stappen langere video’s op Twitter
Op Twitter kun je al langer video’s toevoegen, maar ben je wel beperkt tot dertig seconden. Niet voor niets natuurlijk, want dertig seconden is lang op social media en zeker op Twitter. In sommige gevallen ontkom je er echter niet aan en wil je een langere video delen en liever niet verwijzen naar een ander videoplatform, zoals YouTube of Vimeo. Volg de vier onderstaande stappen en je kunt ook video’s van langer dan dertig seconden toevoegen.
-
Nieuwe retargetingoptie: Betrokkenheid op Facebook
"Remarketen met Facebook, dat is toch niet nieuw?" Ik hoor het jou als online marketeer denken. Nee, de nieuwste feature op Facebook is dan ook niet het remarketen van websitebezoekers op Facebook, maar het remarketen van Facebookgebruikers die eerder iets met je content gedaan hebben. En dat is erg handig om je meer geïnteresseerde gebruikersgroep nog directer aan te spreken en je relevantie te verhogen.
-
Adverteren op Instagram: welke formaten zijn beschikbaar?
Het is nog niet zo toegankelijk als adverteren op Facebook, maar inmiddels kunnen ook Nederlandse bedrijven adverteren op Instagram. In deze blogpost geven we inzicht in welke advertentiekansen Instagram te bieden heeft.