Justin Koornneef
Online strateeg BKB | Het Campagnebureau

Justin Koornneef (1988) is online strateeg bij het Amsterdamse campagnebureau BKB. Vanuit deze rol werkte hij mee aan campagnes voor de KNVB, Google, verschillende ministeries en het Antoni van Leeuwenhoek-ziekenhuis.
Zijn interesse ligt op het snijvlak van journalistiek, communicatie en nieuwe media. Hij studeerde de MA Nieuwe Media & Journalistiek aan de Erasmus Universiteit.
-
Conversaties zijn de nieuwe advertenties
60.000 bezoekers reisden afgelopen week af naar de Web Summit-conferentie. Van marketingmanagers tot online strategen: uit 170 verschillende landen trok iedereen uit de tech- en marketingwereld naar Lissabon om te horen wat de laatste ontwikkelingen en trends zijn. Alleen al uit Nederland waren bijna 2500 mensen aanwezig.
Ook wij reisden namens ons campagnebureau af richting Portugal en werden niet teleurgesteld. De toekomst van het web en online campagnes: de Web Summit gaf het je op een presenteerblaadje. Eén les die bleef hangen: onderschat conversaties niet. Online gesprekken voeren met je achterban is veel meer waard dan je wellicht denkt. -
Gamechanger voor Facebook: interactief adverteren via Canvas
Vorige week werd Canvas, een nieuwe manier van adverteren binnen Facebook, officieel gelanceerd. Grote Amerikaanse merken, zoals Target, Wendy's en BMW, waren er al een paar maanden mee bezig, maar verder was het nog afgesloten van het grote publiek. Nu mag iedereen los met deze interactieve advertenties, maar waar hebben we het precies over? En waarom gaat dit een enorm verschil maken? Een heuse gamechanger, ook al lijkt niet iedereen dat door te hebben.
-
Sporttrendwatcher Gijsbregt Brouwer: “Wij maken geen campagneplan, maar een contentplan”
Een week voor mijn gesprek met Gijsbregt Brouwer zie ik zijn gezicht langskomen op RTL Nieuws. Zijn bekende kop met krullen valt direct op. Onderin het beeld staat ‘sporttrendwatcher’ en hij heeft het over jeu de boules. Jeu de boules? Ja, daar heeft Gijsbregt blijkbaar ook verstand van en dat is zeker niet het enige waar hij veel vanaf weet. Vanuit Týrsday begeleidt hij al jaren meerdere bekende sporters, zoals hockeyster Ellen Hoog en sprinter Churandy Martina, op het vlak van digital branding en daarnaast lanceerde hij twee jaar geleden het succesvolle platform De Buik van Rotterdam. Van koffie tot hardlopen, van cocktails naar roeien: hebben we hier te maken met een trucje? "High passion environment. Het gaat mij om dingen waar je écht enthousiast van wordt. In ieder geval waar ík enthousiast van word. Er moet een verhaal in zitten."
-
Facebook: van sociaal medium naar publicatieplatform met Notes
Deze week kwam naar buiten dat Facebook een oude functie in een nieuw jasje aan het steken is: Notes. Bestaat dat nog dan? Ja, maar het is wel ver weggestopt. De focus van het sociale medium lag de laatste jaren op beeld: foto’s en video’s domineerden jouw timeline. Maar waarom dan toch deze oude vorm weer nieuw leven inblazen? Een volgende stap in de shift van sociaal medium naar publicatieplatform.