Michiel Hazen
Digital Strategist Avanade

Michiel Hazen is Digital Strategist bij Avanade en adviseert organisaties op het gebied van digitale innovatie. Hij is gespecialiseerd in digitale werkplek, samenwerken en online dienstverlening en helpt organisaties met het verbinden van strategische doelstellingen, technische oplossingen en gebruikersgroepen.
-
De Gouden Eeuw van marketing vraagt om een nieuwe kijk op ROI
De huidige digitale wereld biedt marketeers enorme kansen om klanten op een creatieve manier dichter bij een merk te betrekken. Deze kansen zijn echter waardeloos als marketeers hun rendement niet duidelijk kunnen aantonen aan het senior management van de organisatie.
Hoewel de waarde van marketing, zoals het creëren van merkwaarde en het verbeteren van de consumentenervaring, voor velen wellicht inherent is, blijft het moeilijk meetbaar. Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat bijna driekwart van de CEO’s het erover eens is dat 'marketeers altijd om meer geld vragen, maar nauwelijks kunnen uitleggen hoeveel nieuwe business dit geld zal genereren.'
-
Ethische uitdagingen in het digitale tijdperk
We leven in een tijd waarin we onbewust steeds vaker communiceren met zelfdenkende, intelligente machines op basis van algoritmes. Het gemak dat de algoritmes ons bieden, lijkt de ethische overwegingen te overschaduwen. Juist in onze informatiemaatschappij zijn die overwegingen belangrijk. Het tijdperk waarin de individuele behoeften van consumenten onbekend waren is voorbij. Bedrijven en overheden kunnen in toenemende mate inspringen op alles wat wij willen, ook als we het zelf nog niet eens weten.