Alex Vijfvinkel
Online Marketeer N.V.T.

Werkzaam als online marketeer. Hier focus ik mij op het uitwerken van social strategieën, advertising en content creatie voor Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram & Snapchat, YouTube & Pinterest
-
Krijgt Facebook een aparte tijdlijn voor familie en vrienden?
Afgelopen weken kwamen er steeds meer berichten naar buiten over tests die Facebook uitvoerde. Facebook zou in sommige landen namelijk aan het testen zijn met een tweede tijdlijn. In de nieuwe indeling werden de bedrijfspagina’s en andere content in een secundaire tijdlijn weergegeven, oftewel gesplitst van de berichten van familie en vrienden.
-
Verhoog je bereik via Facebook Messenger
Digitale marketing is aan het veranderen. Mensen willen steeds meer persoonlijk de interactie aangaan met bedrijven. Facebook speelt hierop in door marketeers de mogelijkheid te bieden een-op-een-conversaties direct om te zetten in sales, zelfs wanneer je hier als marketeer niet de manuren voor hebt. Door Facebook Messenger-ads heb je de mogelijkheid je doelgroep in hun persoonlijke omgeving te benaderen. Met meer dan 1,3 miljard maandelijkse gebruikers is Facebook Messenger uitgegroeid tot een van de populairste messenger-apps wereldwijd; samen met broer WhatsApp voert het de ranglijst aan. Lees in deze blogpost hoe je Facebook Messenger voor jouw merk kunt inzetten.
-
Zingend je doelgroep bereiken met Musical.ly
Als je ouder bent dan 18, is de kans groot dat je nog nooit gehoord hebt van Musical.ly. Toch is deze app al meer dan 200 miljoen keer gedownload in minder dan twee jaar tijd. De hoogste tijd dus om je als marketeer in dit kanaal te verdiepen en de relevantie voor jouw doelgroep te bepalen.
-
Snapchat rolt advertentiemanager nu ook uit naar Nederland
Na twee jaar heeft Snapchat definitief een plek veroverd tussen de digitale kanalen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat bedrijven toenemende interesse krijgen in dit kanaal. Waar adverteren op Snapchat eerst beperkt was tot een select aantal landen, heeft de zakelijke kant van Snapchat nu ook zijn weg naar Nederland gevonden. De Ad Manager Beta is nu eindelijk hier.
-
De videostrategie van Facebook
De hoeveelheid videocontent op social media blijft toenemen en als we Cisco moeten geloven bestaat aan het einde van 2019 ongeveer 80 procent van alle content uit video. Deze statistieken zijn ook bij Facebook natuurlijk niet onopgemerkt gebleven en dus is Facebook hard op weg om zichzelf te positioneren als hét nieuwe videoplatform. Hoe ziet die nieuwe videostrategie van Facebook er uit?
-
Zijn e-sporters de nieuwe generatie influencers?
E-sporters zijn al een tijdje hot en lijken nu ook definitief in Nederland te zijn doorgebroken. Het nieuws over de lancering van de E-divisie zal je dan waarschijnlijk ook niet ontgaan zijn. De e-sporters zijn hard op weg de influencers van 2017 te worden. Maar wie zijn ze eigenlijk en hoe kan je ze inzetten voor jouw merk?
-
WhatsApp Status: opnieuw een Snapchat kopie?
Sinds deze week heeft WhatsApp een nieuwe functie geïntroduceerd: WhatsApp Status. Alhoewel, misschien is ‘nieuw’ niet helemaal het juiste woord. De functie is namelijk vergelijkbaar met de bekende storyfuncties van Snapchat en Instagram. Lees in dit artikel alles wat je moet weten over de nieuwste functie van WhatsApp.
-
Hoe merken live video succesvol inzetten op Facebook
Periscope, Youtube, Facebook, Snapchat en sinds kort ook Instagram. Op steeds meer kanalen is het tegenwoordig mogelijk om je doelgroep direct live te bereiken. Maar welk type live video werkt nu het beste voor jouw merk? In dit artikel zie je verschillende voorbeelden en geef ik je tips en tricks om je live video zo succesvol mogelijk in te zetten.
-
De merkbeleving vergroten via emotionele webcare
Klanten verwachten tegenwoordig dat zij goed en met name snel worden geholpen via het platform waarop zij contact hebben gezocht met het bedrijf. De communicatie tussen bedrijven en hun klanten is nog nooit zo laagdrempelig geweest. Er liggen hierdoor voor klanten veel kansen om naast het beantwoorden van de vragen en klachten ook direct hun merkbeleving over te brengen. In deze blog lees je, via een aantal interessante voorbeelden, meer over de kansen van emotionele webcare voor bedrijven.
-
Twitter is jouw real-time sportkameraad
De sportzomer is nog in volle gang en ondertussen zijn we ons ook alweer aan het voorbereiden op de Olympische Spelen in Rio. Dé kans om de sportzomer toch nog een oranje tintje te geven. Ondanks dat Rio zo’n twaalf uur vliegen is, kunnen wij de Olympische Spelen misschien wel dichterbij dan ooit beleven. Dankzij sociale media maken wij samen met de sporters de spieren los en duiken we na afloop samen met Usain Bolt in een bad ijs om de spieren te herstellen.
In dit artikel lees je meer over Twitter als ultiem sport interestchannel met een aantal interessante voorbeelden en we geven je tips over hoe je als merk de sportconversatie kan claimen deze zomer. Als extraatje vind je achteraan nog een lijst met de usernames van een aantal Nederlandse Olympiërs.
-
Periscope als startschot van jouw realtime marketing
Periscope maakt het livestreamen van video’s voor iedereen toegankelijk. Via je Twitter-account log je in en je begint direct met jouw hoogstpersoonlijke uitzending.
Periscope biedt ook voor bedrijven veel mogelijkheden. Het is op dit moment misschien wel de meest persoonlijke manier van socialemedia marketing. Lees meer over de mogelijkheden en bekijk een aantal succesvolle Periscope-campagnes.
-
Zet je schrap, de WhatsApp-campagnes komen eraan!
Het aantal actieve gebruikers op WhatsApp blijft groeien. Wereldwijd zijn er al meer dan 700 miljoen gebruikers. Ook in Nederland blijft deze groei niet achter. Inmiddels zijn er in ons land zo’n 9,5 miljoen actieve gebruikers. Bij organisaties beginnen deze cijfers ook steeds meer door te dringen. Je moet immers als marketeer daar zijn waar de doelgroep zich bevindt. Is WhatsApp the next big thing?