Alice Kaal
Social media specialist Adwise - your digital brain

Alice is verslingerd aan Social Media en alles wat ermee te maken heeft. Ze was werkzaam in verschillende branches zoals retail, muziek en transport en past die opgedane kennis toe bij Adwise - your digital brain als Digital Marketeer. Daarnaast biedt ze haar social media en content kennis ter beschikking aan ZZP’ers met haar eigen bedrijf Social Media Huis.
-
Ads Manager van TikTok uitgelegd
Het selfservice-advertentieplatform van TikTok lijkt nu eindelijk dichtbij te komen voor Nederlandse adverteerders. Op dit moment is het in ons land alleen nog mogelijk om via een partner te adverteren op TikTok, maar met de introductie van het nieuwe selfservice advertentieplatform lijken de mogelijkheden binnen handbereik. In deze blog leg ik je uit hoe het advertentieplatform eruit komt te zien en hoe het werkt.
-
Snapchat lanceert bedrijfsprofielen voor betere band tussen merk en consument
Snapchat heeft aangekondigd nog dit jaar bedrijfsprofielen te zullen lanceren. Op dit moment wordt het nog getest met vijftien merken en bedrijven. Volgens Snap Inc. moeten de bedrijfsprofielen dé verzamelplek worden voor branded content. En voor het eerst kan content nu langer worden bewaard.
-
Snapchat wordt steeds meer een augmented reality-platform
Snapchat is een augmented reality-plaform. Dat zei CEO Evan Spiegel donderdag 11 juni tijdens de Snap Partner Summit. Op de, vanwege de coronacrisis, virtuele bijeenkomst kondigde hij en CTO Bobby Murphy en verschillende nieuwe features aan, zoals Happening Now, Voice Scan, een aangepaste actionbar en natuurlijk nieuwe AR-mogelijkheden. Wat die inhouden, lees je hier.
-
Binnenkort op Facebook en Instagram: gratis je eigen webwinkel
Facebook introduceert dit jaar verschillende gratis tools om, naar eigen zeggen, kleine lokale bedrijven die in gevaar komen door de coronacrisis te helpen. Facebook ziet mogelijkheden hen te helpen door gratis tools aan te bieden om producten te verkopen via Facebook en Instagram. Webwinkelmogelijkheden dus! Dit zijn ze.
-
Primeur op Pinterest: met AR lippenstift uitproberen
Beauty is één van de meest gezochte en gepinde rubriek op Pinterest. Met de nieuwe augmented reality-functie wil het inspiratieplatform zijn gebruikers helpen bij hun aankoop.
-
De zeven voorspellingen voor social media in 2020
Dat was het dan, 2019. Het was het jaar van de opmars van TikTok, een explosie van nieuwe features op Snapchat en de doorontwikkeling van social commerce op Instagram. Aan de hand van de ontwikkelingen en ervaringen van de afgelopen tijd doen we een aantal voorspellingen. Hier zijn de zeven voorspellingen voor 2020 op het gebied van social media.
-
Iedereen trendwatcher met Pinterest Trends
Wie gebruikmaakt van zowel Google Ads als Pinterest Advertising, zat er mogelijk al een tijdje op te wachten: de komst van Pinterest Trends. Deze tool zorgt ervoor dat je relevante zoekwoorden vindt die ook nog eens populair zijn, om zo je Pinterest Advertising campagnes te optimaliseren.
-
LinkedIn Events, hoe werkt het?
LinkedIn blijft zijn platform innoveren, ondanks dat de functies die worden geïntroduceerd bij het platform nooit uniek zijn. Deze week heeft LinkedIn het mogelijk gemaakt om events te publiceren op je profiel. Voor zo'n event kun je jouw netwerk uitnodigen en deelnemers op de hoogte houden van alle info rondom het evenement. Hoe werkt het precies?
-
Facebook Search Ads komt eraan
In december afgelopen jaar werd er al mee getest in de retail en automotive branche, maar nu is ook de e-commercebranche toegevoegd aan de test. Wat zijn Facebook Search Ads, hoe zien ze eruit en wat zijn de vergelijkingen met Google Search Ads?
-
De take-aways van het Congres Instagram & Facebook Marketing
Afgelopen donderdag (6 juni 2019) was het weer tijd voor het Congres Instagram en Facebook Marketing, dit jaar gehouden in het OBA Theater in Amsterdam. Het was een dag met veel interessante sprekers. De beste take-aways van de dag, van keynote-sprekers Dorit Roest (influencer-marketing), Peter Minkjan (videohacks) en Sybren Smith (Facebook-algoritme), waar je direct mee aan de slag kunt.
-
Dit zijn de nieuwe features van Snapchat
Het was een explosie van nieuwe features tijdens de Snap Partner Summit van Snapchat. Er werd zoveel nieuws geïntroduceerd dat het zeker de moeite waard is om er in te duiken: het doel van alle nieuwe toepassingen is om gebruikers langer vast te houden in de app, waardoor er meer ruimte komt voor advertenties, wat het aantrekkelijker maakt voor bedrijven om het advertentieplatform van Snapchat te gaan gebruiken. Maar het Snapchat-doel blijft natuurlijk, en bovenal, het aantrekken van nieuwe Snapchatters.
-
Instagram wordt e-commerce-platform dankzij nieuwe checkout-functie
Instagram richt zich steeds meer op e-commerce en dat is te merken. Het platform heeft bij twintig topmerken in de VS een nieuwe feature uitgerold: 'Checkout on Instagram'. Waarom moeten aanbieders betalen voor in-app betalingen en wat betekent het voor de toekomst van het megaplatform?
-
Veel negatieve geluiden rondom sociale muziek-hype TikTok
De Chinese muziek-app TikTok is de laatste tijd vooral negatief in het nieuws. Het bedrijf moest een recordboete betalen wegens schending van de privacy van kinderen en zou een broedplaats voor pedofielen zijn. Toch is het naast Instagram de meest gebruikte app ter wereld. Wat is TikTok, wat zijn de risico’s en heeft het toegevoegde waarde voor de marketingstrategie van jouw bedrijf?
-
Eindelijk durft LinkedIn te kiezen voor live-video
LinkedIn houdt zich altijd een beetje op de achtergrond wat betreft de innovatieve ideeën van andere social platformen. Op zich goed, maar dat maakte ook dat video pas in 2017 een optie werd op LinkedIn en we in 2018 pas een advertentie konden maken met video. En dat terwijl de video-revolutie al volop gaande was op social. Nu LinkedIn heeft gemerkt dat video voor meer engagement en omzet zorgt, wordt eindelijk naar de vraag van de gebruikers geluisterd. Live gaan staat nu hoog op de to-dolijst.
-
Welke gevolgen heeft Campaign Budget Optimization voor Facebook-advertising?
Vorig jaar werd het al geïntroduceerd als optie in je Facebook-campagne: Campaign Budget Optimization. Facebook’s Help Center meldt dat eind dit jaar het punt is aangebroken dat we geen keuze meer hebben en dat Campaign Budget Optimization de enige manier wordt om je budget in te stellen. Welke gevolgen heeft dit voor jou als social advertiser?