Hendrik Westerhuis
Senior Content Developer Spotler

Hendrik Westerhuis is bij Spotler (ontstaan na het samengaan van de bedrijven Blinker en MailPlus) actief als schrijver, ontwikkelaar en publicist van content voor lead generation, accountmanagement en marketing. Denk hierbij aan blogs, eGuides, interviews, klantcases en whitepapers.
-
Mailings versturen tijdens kantooruren hoeft echt niet meer #spon
Uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2019 blijkt dat Nederlanders hun mailings het liefst buiten kantooruren lezen. En dan gaat het niet alleen om privéberichten. Ook uit de benchmark van de DDMA bleek al eerder dat mailings buiten kantooruren en zelfs in de weekeinden hoge ratio’s scoren. Als je beide onderzoeken naast elkaar legt, dan is het niet gek om marketeers te adviseren om hun mailings eens op zaterdagavond in te plannen. Deze en andere opvallende trends lees je terug in het nationale e-mailonderzoek.
-
Marketing automation niet populair onder kleine B2B-organisaties
Veel B2B-organisaties zijn nog druk bezig om de investering in marketing automation te vertalen naar meer omzet door goede leads. Maar dat gaat moeizaam. De vraag of de verwachtingen van marketing automation niet te hoog gespannen zijn, wordt beantwoord in het B2B Marketing Trendrapport 2019.
-
Webwinkeliers laten belangrijke e-mailcampagnes links liggen #spon
Uit het E-commerce Marketing Trendrapport 2019 dat tijdens de Webwinkel Vakdagen is gelanceerd, blijkt dat slechts 55 procent van alle webwinkeliers software heeft geïmplementeerd voor marketing automation. Verder is het opmerkelijk dat webshops die deze software wel inzetten, zich vooral richten op de 'klassieke' productnieuwsbrief en actiemail en niet op effectievere campagnes. Tijd om de balans op te maken en webwinkeliers aan te sporen meer uit hun business te halen.
-
E-mail is het ultieme waardegestuurde kanaal #spon
Deze mooie uitspraak is afkomstig van e-mailconsultant Jordie van Rijn. Jordie is één van de drie experts die de conclusies van het vandaag verschenen Nationaal E-mail Onderzoek 2018 van commentaar voorziet. Het onderzoek levert een mooi beeld op van het kanaal e-mail als onderdeel van ons sociaal verkeer, als aanjager van ons online gedrag en – zoals gezegd – als waardegestuurd kanaal voor de online marketing. De mooiste uitspraken en conclusies uit het onderzoek lees je hieronder.
-
Nationaal E-mail Onderzoek 2017: E-mail meest efficiënte en betrouwbare kanaal voor aankopen
Vandaag verschijnt de vijfde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek 2017. Ik heb alvast een aantal van de uitkomsten van het onderzoek op een rijtje gezet voor je. Daarnaast zijn speciaal voor deze lustrumeditie zes respondenten geïnterviewd over de uitkomsten van het onderzoek. Zij geven een mooi en bijzonder tijdsbeeld van de Nederlandse omgang met e-mail en social media anno 2017. Hieronder lees je enkele belangrijke uitkomsten van het onderzoek inclusief de ongezouten mening van zes landgenoten.
-
Na 4 jaar onderzoek: wat zijn de trends in ons e-mailgedrag?
Dit jaar is het Nationaal E-mail Onderzoek voor de vierde keer gehouden. Door onderzoeksbureau CG Selecties werd sinds 2013 jaarlijks aan circa 2.000 respondenten gevraagd naar hun e-mailgedrag, -gebruik en -gewoonten. En daar waar het interessant was, werd een link gemaakt naar andere communicatiekanalen, zoals Facebook, WhatsApp, sms, Instagram etcetera. Blinker analyseerde deze data en werkte de gegevens uit tot het jaarlijkse Nationaal E-mail Onderzoek. Hoog tijd om deze onderzoeken naast elkaar te leggen: welke trends zijn er te noemen?