Ton Kuper
Oprichter - Eigenaar C4Real - The virtual experience

Ton Kuper is oprichter en eigenaar van C4Real - The virtual experience. Ton heeft een passie voor fotografie, high tech gadgets, reizen, pianospelen en als wat met bewegend beeld te maken heeft.
C4Real vertaalt de kennis en informatie die volop aanwezig is binnen organisaties, naar visuele applicaties die zorgen voor een succesvoller sales en marcom proces en helpen bij het efficiënter laten verlopen van training en onderhoud. De vertaalslag van ingewikkelde informatie naar makkelijk te begrijpen (bewegend) beeld staat centraal.
Technologieën als Virtual Reality, Augmented Reality, 3D/2D animatie, Film, web- en software development zijn de bouwstenen waarmee de overkoepelende visuele content strategie, die C4Real voor klanten ontwikkelt wordt ingevuld.
C4Real werkt voornamelijk voor (inter)nationale product gerichte bedrijven in de industriële en technologie sector.
-
Visualisatie op beurzen: zo doe je dat
Het heeft even geduurd, maar er is een professionaliseringslag gaande op gebied van visualisatie in de b2b-markt. De meeste bedrijven hebben door dat ze op visueel gebied indruk moeten maken op hun (potentiële) klanten en hoe ze dat het beste laten aansluiten bij hun bedrijf en producten of diensten. Dat viel me op toen ik onlangs twee grote beurzen in Parijs en Frankfurt bezocht. In dit artikel deel ik enkele voorbeelden van visualisatie met impact.
-
Hoe gaat de beleving van websites de komende twee jaar veranderen?
Visuele content is steeds vaker volledig interactief. Via onder andere 360graden- en 3D-technologie kun je overal doorheen navigeren. Foto’s, video’s en tekst integreren is allemaal mogelijk met interactieve 3D-omgevingen. Websitebezoekers krijgen zo zelf steeds meer controle over hoe de content wordt gebruikt en beleefd. Het is daarom goed om te kijken of en hoe je deze webexperiences ook in jouw marketingstrategie kan toepassen.
-
Virtual reality en neuromarketing: gemaakt voor elkaar
Uit alle voorbeelden van virtual reality die we om ons heen zien, blijkt vooral hoe levensecht het is. Je bent met een VR-bril op geen kijker meer, je bent een belever. Je ervaart letterlijk aan den lijve wat de maker van de experience wil dat jij ervaart. Het realiseert een nieuwe staat van zijn die vooraf geregisseerd is. De combinatie met neuromarketing ligt dan ook voor de hand.
-
4 voorbeelden van virtual reality
Nieuwe brilletjes, nieuwe technologieën: er wordt heel wat geschreven over virtual reality. Maar wat kun je er nu precies mee? Deze voorbeelden maken VR heel praktisch toepasbaar voor het bedrijfsleven.