Boudewijn de Jong
Eigenaar Pink Marketing

Voor vrijwel alle adverteerders in Nederland is het niet duidelijk hoe de kosten voor hun mediaspend precies zijn opgebouwd, of de CPM tarieven die zij betalen ook realistisch zijn en welk percentage van hun ads daadwerkelijk gezien wordt door de consument. En als de advertenties de consument al bereiken, is dit dan wel de doelgroep? De gemiddelde rapportage roept meer vragen op, dan dat zij antwoorden geeft. Door kritisch te kijken naar de inzet van media kan Pink met gemak besparing realiseren van 30 tot 50%! Pink Marketing helpt adverteerders haar media-budgetten zo effectief mogelijk in te zetten.
-
Wat is het juiste CPM-tarief?
Elke marketeer die wel eens een online campagne heeft ingekocht, weet dat CPM nog steeds een veelgebruikt afrekenmodel is. Tegelijkertijd heeft de gemiddelde marketeer geen idee wat het juiste CPM-tarief is. De enige benchmark die er is, zijn de ratecards van de uitgever. Hoe komen deze CPM-tarieven dan tot stand? Feitelijk bestaat een CPM-tarief uit twee factoren: prijs en kwaliteit. Om erachter te komen wat het juiste CPM-tarief is, is het dus noodzakelijk om beide factoren nader toe te lichten.