Koop Brandsma
YouTube Channel Marketeer LVB Networks

Koop Brandsma is Videomarketing/YouTube-specialist bij LVB Networks. Hier adviseert hij klanten op het gebied van videomarketing, branded content en distributie van content. LVB Networks is het grootste contentmarketingbureau van Nederland en er wordt bij dit bureau gewerkt voor klanten zoals Wereld Natuur Fonds, Centraal Beheer, Jumbo Supermarkten en Obvion.
-
De onzin van een hoge click-through-rate
In contentmarketingland is het awardseizoen in volle gang. Tijd om cases te schrijven dus. Een van de cijfers om het succes van een campagne te onderbouwen is een hoge click-through-rate (CTR) van content. Maar de CTR is het grootste non-argument voor succes ooit. Trap er dus niet in, beste jury’s - en marketeers.
-
Branded YouTube: deze reismerken brengen het vakantiegevoel bij je thuis
Omdat 2016 hét jaar van de videomarketing wordt, bied ik in een serie blogposts inspiratie uit het buitenland en deze week ook uit eigen land: hoe zetten merken videomarketing strategisch in? In dit vijfde deel gaan we op reis!
-
Branded YouTube: hoe vertellen musea hun verhalen met video?
Omdat 2016 hét jaar van de videomarketing wordt, bied ik in een serie blogposts inspiratie uit het buitenland: hoe zetten merken buiten ons land videomarketing strategisch in? In dit vierde deel maken we een rondje langs de musea.
-
Branded YouTube in finance: pensioenen, de heilige graal en iets goed te maken
Omdat 2016 hét jaar van de videomarketing wordt, bied ik in een serie blogposts inspiratie uit het buitenland: hoe zetten merken buiten ons land videomarketing strategisch in? In dit derde deel laat ik drie best practices uit de financiële sector zien.
-
Branded YouTube in FMCG: voorbeeldcases van Rainbow Loom Bands, Knorr en (natuurlijk) Red Bull
Omdat 2016 hét jaar van de videomarketing wordt, bied ik in mijn vorige week gestarte serie blogposts inspiratie uit het buitenland: hoe zetten merken buiten ons land videomarketing strategisch in? In dit tweede deel laat ik drie best practices uit de fast moving consumer goods-sector (FMCG) zien.
-
Branded YouTube in retail: Edeka, Vat19 en Castorama zetten de toon
De verschuiving van geschreven naar bewegend beeld komt dit jaar volgens alle blogs en goeroes in een stroomversnelling. 2016 wordt hét jaar voor videomarketing. In Nederland staat het nog in de kinderschoenen. Voordeel: er ligt veel ‘vrije ruimte’ voor bedrijven. Nadeel: er zijn nog geen gebaande paden. In deze serie blogs wil ik daarom inspiratie bieden uit het buitenland: hoe zetten merken videomarketing daar strategisch in? In dit eerste deel: drie best practices uit de retailsector.
-
Checklist: 15 manieren om meer views te krijgen voor je video
Mooi. Je hebt leuke videocontent. Klant en collega blij, jij blij. Maar helaas is 'leuk' geen garantie voor views. Mensen moeten wel weten van het bestaan van je video. Met deze 15 mogelijkheden geef je je video een grote duw in de goede richting.