Chantal Smink
Online Strateeg Chantalsmink.nl

Chantal Smink is SEO-strateeg en al ruim 11 jaar bezig met SEO. Als SEO-consultant hielp ze grote en kleine bedrijven met het verbeteren van de SEO-resultaten. Inmiddels werkt ze aan klantzijde en kan ze zélf aan de knoppen draaien. De afgelopen 11 jaar heeft ze het landschap zien veranderen en dus wil ze marketeers en online managers in actie krijgen om dingen anders te gaan doen. In januari 2021 kwam haar eerste mini e-book uit: Visie op SEO.
-
Marketeer, wat kun je (nog) met SEO?
Je bent of werkt voor een middelgrote onderneming en investeert in online vindbaarheid, je hebt een aardig budget en daarmee heb je een bureau ingehuurd dat je helpt. Of je nou online verkoopt of niet: je wilt gevonden worden, al is het voor een proefrit of belafspraak. Je hebt een product of dienst waarvan je zeker weet dat iedereen het wil hebben, je hebt content gemaakt en alles gedaan wat het bureau van je vroeg maar je krijgt het niet voor elkaar om 'meer' uit SEO te halen. Waarschijnlijk groeit het SEO-verkeer wel, maar de omzet en de conversies blijven achter. Wat nu?
-
Het einde van search bij de eerste Dutch Search Awards
Voor alles is een eerste keer, dus ook voor het uitreiken van prijzen voor ‘excellentie’ binnen de searchindustrie in Nederland. Gister was het zover en werden de awards uitgereikt in B. Amsterdam. Heel 'searchend' Holland kon zich inschrijven voor prijzen in diverse categorieën. Om vervolgens te horen te krijgen dat het einde van search nabij is.
-
De Gouden Loeki 2015: bezuinigingen en een winnende supermarktmanager
De uitreiking van de Gouden Loeki in de Melkweg Amsterdam. Al snel bespeur ik wat traditioneel wij-zij denken bij mijzelf. 'Wij' denken in impressies, clicks, attributiemodellen, click-through-rates en cost-per-sale of cost-per-action. ‘Wij’ kunnen alles terugrekenen en beschikken daarmee over ladingen data waarmee we bijna exact kunnen berekenen wat een uiting oplevert. Maar hoe doen 'zij' dat? Hoe weten adverteerders wat hun tv-reclame heeft opgebracht? En wanneer is een tv-campagne succesvol? Vragen waarmee ik de Melkweg in Amsterdam binnenstap, maar helaas (spoiler) geen antwoord op ga krijgen.
-
De feestdagen staan voor de deur: ben jij klaar voor SEO-succes?
De feestdagen klinken nog ver weg, het is immers pas oktober en er zijn nog zeker zes weken te gaan. Maar voor wie nu nog moet gaan bedenken welke stappen gezet moeten worden om via SEO te profiteren van Sinterklaas en Kerstmis begint de tijd te dringen. Laten we voorop stellen: organische vindbaarheid is eigenlijk geen goed paard om op te wedden als je haast hebt. Dat wil echter niet zeggen dat het nu niet meer kan lukken. Winkelend Nederland blijkt juist in grote mate op zoek naar cadeautips, inspiratie en ideeën. Zonde om daar niet met SEO op in te springen.
Voor webwinkels die nog geen inspiratie hebben of niet weten waar te beginnen, hieronder een spoedcursus SEO-voor-de-feestdagen.
-
10 tips & trucs voor Google Webmastertools
Google Webmastertools is het gratis hulpprogramma van Google voor webmasters. Maar het programma is interessant voor iederéén die vanuit professioneel oogpunt met een website te maken heeft, of je nou e-commercemedewerker, IT-er of online marketeer bent. Helaas zijn er nog veel online professionals die weinig of nooit inloggen in Webmastertools. Dus heb jij toegang tot Webmastertools van jouw website, maar is het je niet duidelijk wat je er nu mee kunt en heb je geen idee waarom je hier (wekelijks) even naar zou moeten kijken? In dit artikel krijg je alvast 10 goede redenen!