Rogier de Moel
Senior Digital Business Consultant GX Software

Sinds midden jaren ‘90 ben ik actief op het snijvlak van internet technologie, digitale marketing en business development. Sinds 2014 werk ik als Senior Digital Business Consultant bij GX Software. In deze rol geef ik strategisch advies en implementeer ik customer data en digital marketing oplossingen bij grote Nederlandse organisaties. Daarnaast ben ik oprichter van Journey of Enterprises, een bedrijf dat zich met verschillende initiatieven richt persoonlijke groei bij ondernemers.
-
GDPR: pak die olifant bij zijn slurf!
De GDPR-wetgeving is voor veel bedrijven nog de elephant in the room: een belangrijk onderwerp dat we voor ons uitschuiven en waar vooral niet over gesproken wordt. Terwijl er voor early adopters veel marketingvoordeel is te halen, met name als je inzet op service in plaats van product pushing.
-
Crosschannel, multichannel of omnichannel: snap jij het nog?
Voor 2017 zijn er weer ontzettend veel mooie lijstjes gemaakt met de toptrends voor digitale marketing. Trends als video, chatbots, AI en personalisatie zie je overal terug. Maar ook een optimale customer journey over alle kanalen, staat op menig lijstje. Een crosschannel strategie is het devies. Of nee: een multichannel benadering. Of moest het nou omnichannel zijn? Snap jij het nog? We willen hetzelfde, maar noemen het anders. Tijd voor opheldering.
-
Datamanagementplatformen
5 redenen waarom datamanagement zo lastig is - en 5 tips hoe het makkelijker wordt
We kunnen er niet meer omheen: big data is big business. Steeds meer organisaties brengen allerlei gegevens van hun klanten onder in een datamanagementplatform (DMP) voor een zo rijk en efficiënt mogelijk gebruik van deze data. Dit is een goede ontwikkeling, want een optimaal gebruik van data legt de basis voor ultiem relevante klantcommunicatie. Maar in de praktijk is dit nog niet zo’n makkelijke onderneming. In dit artikel sta ik stil bij enkele belangrijke obstakels die ons vaak nog in de weg zitten en, belangrijker nog, hoe je deze uit de weg ruimt.
-
Help! Hoe kies ik met 2.000 aanbieders de beste marketingtools?!
Het aanbod van technologie voor marketeers is enorm. Daarin zit nu ook juist nét het probleem. Want wat moet je in hemelsnaam kiezen, nu er 2.000 aanbieders van marketingtechnologie (martech) zijn, verspreid over zo’n 40 categorieën?
-
Bezoekersprofielen opbouwen: hoe doe je dat (niet)?
Bezoekersprofielen zijn cruciaal als je klantgericht wilt communiceren. Maar als je profielen niet goed zijn ingericht, worden het uitpuilende datadossiers waar je meer last dan profijt van hebt. Helaas heb je als marketeer vaak niet de tijd om je profielen met zorg en aandacht in te richten. Om je te helpen, heb ik enkele quick wins voor je op een rijtje gezet, zodat ook jij een profielenexpert wordt!
-
Keihard cashen met zachte data
Data over het gedrag van je online bezoekers is goud waard. Want alles wat je van ze te weten komt, kun je inzetten om zo persoonlijk mogelijk te zijn. En hoe relevanter je website, hoe beter de customer experience en hoe hoger de conversie. En dat betekent: kassa! Maar helaas laten we nog een belangrijke steek vallen: we personaliseren alleen op basis van harde data en doen niets met zachte data, terwijl je juist met de combinátie het hardste casht.