Nienke Krabbe
Online marketeer Limesquare

Als online marketeer bij Limesquare duikt Nienke volledig in de wereld van de online marketing om van alle ins en outs op de hoogte te zijn. Daarnaast schrijft ze content, is bezig met social media, e-mailmarketing en alles daarom heen.
-
Marketing Automation
Marketing automation in de praktijk: hoe werk je een use case uit?
De kern van marketing automation is het optimaliseren van de customer journey. Binnen een customer journey worden verschillende middelen ingezet om de gebruiker (lead) op het juiste moment van de juiste relevante content te voorzien. De website speelt hier vaak een belangrijke rol in. Maar ook middels andere kanalen, zoals social media, e-mailmarketing en online-advertisingcampagnes, worden gebruikers bereikt met content die afgestemd is op hun primaire behoefte. Binnen de customer journey lichten we twee use cases van marketing automation uit.
-
Vergroot het succes van e-mailmarketing door Facebook Custom Audience
E-mailmarketing is een uiterst succesvol middel om loyaliteit en (herhaal)aankopen te realiseren. Denk aan een periodieke nieuwsbrief maar ook geautomatiseerde campagnes. Het gaat hierbij om het bereiken van de juiste doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap. E-mailmarketing is hier echter niet het enige middel voor, je kunt dezelfde gebruikers namelijk ook via andere kanalen bereiken met dezelfde boodschap. Dit kan onder andere met Facebook Custom Audience, waarbij je target op de e-mailadressen van je gebruikers. Door Facebook Custom Audience slim in te zetten als ondersteuning van je e-mailmarketingcampagnes vergroot je het succes.
-
E-mailmarketing - wat mag wel en wat mag niet?
Wat mag nu wel en wat mag niet bij het versturen van commerciële e-mails? Er zijn een aantal dingen waar je als bedrijf op moet letten met betrekking tot de aanmelding, de inhoud en het afmeldproces voor de ontvangers. Dit conform diverse wet- en regelgeving in Nederland, die effect heeft op wat wel en niet toegestaan is binnen e-mailmarketing.