Inge Rikkers-Pluijlaar
Usability & CRO Expert De Nieuwe Zaak

Bij haar werkgever De Nieuwe Zaak analyseert Inge de prestatie van de shops van diverse klanten, door het online gedrag van gebruikers te onderzoeken en met behulp van actuele usability-richtlijnen. Usability dient daarbij als middel voor conversieoptimalisatie. Om controle op het rendement van de verbeteringen te verkrijgen, voert ze ook AB- en multivariate tests uit, waarbij variaties van een pagina worden vergeleken.
Inge heeft een brede interesse voor grafisch-ontwerp, websites, schrijven en muziek. Diverse vormen dus van, in één woord, creativiteit. Mens en gedrag hebben haar daarnaast altijd geboeid. In de opleiding Psychologie aan Universiteit Twente, specialisatie Usability testing, heeft ze het raakvlak tussen haar interesses opgezocht.
-
2 award-winnende A/B-testcases: Cleandeal en Miss Etam
Gisteravond waren de uitreikingen van de WhichTestWon-awards 2015. Elk jaar kunnen bedrijven en organisaties hun succesvolle en verrassende A/B-tests indienen, welke een jury op verschillende categorieën beoordeeld. Vervolgens delen ze de uitslag met de wereld via een webcast. Nederland was dit jaar goed bij de winnaars vertegenwoordigd met tests van onder andere De Nieuwe Zaak, Blue Mango en Traffic4u. In deze blogpost delen we met jullie de ins en outs van de gouden award-test voor cleandeal.nl en de zilveren award-winnaar voor missetam.nl, welke zijn uitgevoerd door De Nieuwe Zaak.
-
Leren van de concurrent, de expert én de gebruiker
Wát er beter kan aan je webshop is vaak niet de moeilijkste vraag. Of nu het aantal bestellingen achterblijft, de waarde per bestelling te laag is of de vormgeving duidelijk aan verfrissing toe is, er is altijd wel ruimte voor verbetering. Het euvel zit hem vaak in de vraag: “Hoe kan het dan beter?”. Er zijn grofweg drie leermeesters die jou aan concrete optimalisatie-ideeën kunnen helpen, namelijk: 1. de concurrent, 2. de expert, en (last but not least!) 3. de gebruiker.