Angela van der Velden
Advertising Strategist We Are Blossom

Na een Toerisme opleiding aan de NHTV in Breda ben ik in contact gekomen met We Are Blossom (uitgeroepen tot #1 Social Agency door Emerce), waar ik inmiddels al meer dan 3,5 jaar werk.
Ik ben begonnen als content manager en ben mij steeds meer gaan specialiseren op het gebied van strategie en (social) advertising. Dit is dan ook waar ik mij het meest mee bezig houdt. Hoe koppel ik branding aan harde doelstellingen en kan ik social meetbaar maken? Welke KPI’s zijn belangrijk voor mijn campagne? Welke middelenmix kan ik het beste inzetten? Dit zijn enkele vragen waar ik mij dagelijks mee bezig houd.
-
De potentie van de Facebook Local Insights tab
Ik heb een haat-liefdeverhouding met de Facebook Business Manager. Maar nieuwe functionaliteit, zoals het delen van pixels en custom audiences tussen accounts, maakt mij (bijna) altijd blij. Niet al te lang geleden is er nog iets bij gekomen: de Local Insights tab. Big whoop zul je denken. Maar dit kleine tabje kan voor een heleboel marketeers meer betekenen dan je denkt. Het is namelijk een interessante manier om meer budget van offline naar online te kunnen verschuiven. En uiteraard ga ik uitleggen waarom.
-
Facebook Audience Insights: nog leuker dan Graph Search
Facebook kondigde haar Graph Search al enige tijd geleden aan als the next big thing van Facebook. Hoewel deze functie inmiddels wijdverspreid beschikbaar is, wordt het nog maar heel weinig benut, terwijl het erg handig is. Een kind kan de was doen! We hebben er eerder al een blog over voorbij zien komen.