Rico Stuijt
Affiliate consultant Oogst

Rico Stuijt vervult de functie van Affiliate Marketing Consultant bij Oogst en werkt aan de campagnes van klanten in travel, retail en fashion. Rico studeerde af aan de Hogeschool InHolland te Alkmaar waar hij Commerciƫle Economie studeerde en zich specialiseerde in E-commerce & CRM.
-
Online fashion en de invloed van affiliate marketing: de beste beleving
Hoe kunnen adverteerders en affiliates in de fashion-industrie elkaar versterken? In mijn eerdere blogpost "Online fashion en de invloed van affiliate marketing" ging ik voornamelijk in op het ideale klantproces. In dit vervolg ga ik in op de beste beleving en die licht ik toe met 3 suggesties voor affiliate marketing, inclusief voorbeelden.
-
Online fashion en de invloed van affiliate marketing: het ideale klantproces
Klantbeleving en het proces zijn binnen online fashion de belangrijkste pijlers waar adverteerders goed mee om moeten gaan. Met affiliate marketing kan hier goed op worden ingehaakt om bijvoorbeeld te ondersteunen bij de merkbeleving maar ook om extra (potentiƫle) klanten te bereiken.
-
Mobiele affiliate marketing: nog te weinig toegepast in Nederland
De sterke groei van mobiel en de steeds belangrijkere rol ervan in het aankoopproces werd tijdens de affiliatedag breed uitgemeten. Toch wordt het mobiele kanaal nog niet uitgebreid opgepakt door de Nederlandse affiliate markt ondanks de mogelijkheden die er zijn. Aan het einde van de affiliatedag kon worden geconcludeerd dat dit lijkt te komen doordat er nog geen optimaal beloningsstelsel en trackingsmethode aanwezig zijn om dit voor zowel publishers als adverteerders interessant te maken, en ondersteuning voor mobiele apparaten nog te vaak ontbreekt.