Sanne Roeling
Online projectmarketeer Sizigy

Is net zo graag online als offline. Wil jou verbeteren op taalgebied. Verdoet haar tijd op Twitter en Instagram. Crazy cat lady in hart en nieren.
-
The Floor is Yours 2017: BierBakkers en Trustthesource
Ieder jaar nodigen we in de decembereditie van Online Tuesday 10 pitchers uit om een jury en het publiek weg te blazen met hun idee, dienst of startup. Net als voorgaande jaren kozen zowel het publiek als de jury een winnaar; dit jaar gingen De BierBakkers naar huis met de publieksprijs en won TrusttheSource de juryprijs.
-
Online Tuesday The Floor is Yours: dit is de jury en dit zijn de pitchers!
Zoals je al kon lezen, staat de decembereditie van Online Tuesday in het teken van The Floor is Yours. Tien pitchers krijgen ieder 5 minuten om hun verhaal te doen. Vervolgens bepalen zowel de jury als de zaal wie de winnaar zal worden van die avond. Wie er komen pitchen en wie er op de jurykrukken zitten, lees je hier. Lijkt het je tof om deze editie bij te wonen? Inschrijven kan nog steeds via Meetup!
-
Online Tuesday #75: The Floor is Yours
De decembermaand staat voor veel mensen in het teken van Sinterklaas, kerst en oud en nieuw. Bij ons, en hopelijk ook bij jou, staat The Floor is Yours ook op de agenda deze maand. Tijdens deze editie geven we het podium aan 10 mensen met een goed idee, product, dienst of startup. Zij mogen hun verhaal komen pitchen voor een jury en het publiek van die avond. De inschrijvingen om in dat publiek te zitten, gaan vandaag om 10 uur open. Wees er snel bij want het aantal plekken is beperkt!
-
Inschrijvingen The Floor is Yours zijn geopend: pitch jouw idee/dienst/startup! #onlinetuesday
December is bij Online Tuesday de maand van The Floor is Yours, de jaarlijkse pitchwedstrijd. Een wedstrijd met veel roemruchte deelnemers, zoals HelloFresh, Favoroute en Polarsteps. En tijdens de edities sinds de zomer hoorden we over het succes van eerdere deelnemers Willemijn Schneyder van SwipeGuide, Erik Hensel van LifeHunters en Henk-Jan Journée van Fibéo. Kortom: ook het succes van jouw startup kan weleens beginnen tijdens Online Tuesday. Heb jij een nieuw idee, dienst of startup waar de hele wereld van moet weten? Kom pitchen op 12 december en overtuig het publiek en de jury van jouw potentie!
-
Dit is hoe je een stad echt op de kaart zet
Hoe kun je als stad of gemeente een plaats veroveren in het grote gebied dat toerisme heet? Moet je een stad of gemeente benaderen als merk of juist niet? En hoe ziet het leven van een influencer voor een stad of gemeente eruit? Die vragen werden beantwoord tijdens de 73ste editie van Online Tuesday over citymarketing. Op het poduim stonden Peter Kentie van Eindhoven365, Michel Aaldering van Marketing Groningen en Roger Bloem en 'JP' Schaddé van Cityguys.
-
Online Tuesday #73: Citymarketing
Hoe kun je als stad of gemeente een plaats veroveren in het grote gebied dat 'tourisme' heet? En hoe zet je jouw stad of gemeente beter op de kaart als het gaat om bijvoorbeeld cultuur en onderwijs? De antwoorden op die vragen worden 10 oktober beantwoord door de sprekers van Online Tuesday editie 73 over - je raadt het al - citymarketing. We hebben drie partijen uitgenodigd hun verhaal te doen en ons alle ins & outs te leren over citymarketing. Komt dat zien!
-
Online Tuesday #72: Digitale transformatie
De versnellende impact van digitale technologieën heeft geleid tot een toenemende kloof tussen wat mensen willen in dit digitale tijdperk en wat bedrijven daadwerkelijk in staat zijn te bieden. Verwachtingen van klanten veranderen met elk innovatief product en iedere nieuwe dienst. Bijzondere digitale ervaringen die zij opdoen bij het ene bedrijf, verlangen zij ook van uw organisatie. Ben jij in staat de digitale wensen van klanten te beantwoorden? En hoe verwezenlijk jij digitale transformatie in jouw organisatie, van strategie tot en met executie? Wij vertellen het je op 12 september a.s. Of beter gezegd: onze sprekers.
-
AI, bots en de vraag hoe marketing menselijk blijft
Machines worden steeds slimmer en daarmee ook steeds menselijker. Er is echter een dunne grens tussen een prettige ervaring en de uncanny valley waar we sneller overheen gaan dan we denken. Ook marketeers zien de mogelijkheden van het vermenselijken van hun technologie en hun merk. Maar hoe kun je als marketeer die uncanny valley vermijden en je merk of bedrijf écht menselijk maken?
-
Van internet tot sex en van status tot kennis: wat denkt de millennial? 9GAG zocht het uit.
"What are millennials thinking?" Dat is de vraag die menig marketeer zichzelf tegenwoordig afvraagt. En dé plek waar de millennials hun tijd verdoen, is 9GAG. Daarom wil het team van 9GAG graag een licht werpen op het brein van de millennials. Van internet tot sex en van status tot kennis: wat denkt de millennial? Ray Chan, ceo en co-founder van 9GAG, deelt de eerste uitkomsten van hun onderzoek dat ze hebben uitgevoerd onder 100.000 9GAGGERS wereldwijd, in een poging om The Millennial Black Paper samen te stellen.
-
Influencermarketing
De eerste YouTubers met een burn-out komen eraan
Influencer marketing was het thema van de eerste sessie van een nieuw seizoen Online Tuesday. Of beter gezegd: de invloed van influencer marketing. Aan het woord kwamen drie spekers die ieder influencer marketing vanuit een andere hoek aanvlogen. Over het vinden van de influencers die de influencers beïnvloedt, waarom je met alleen bereik je doelstellingen niet bereikt en de algoritme-hacking van YouTubers.
-
Disruptieve innovaties liggen onder vuur #TNWEurope
Niemand houdt van veranderingen. Sommige dingen zitten in onze aard vastgeworteld en die moeten daar gewoon blijven. Denk bijvoorbeeld aan wat er gebeurde bij de introductie van auto’s: de producenten van horse carriages waren erop uit om de auto’s vooral niet aan de man te brengen; auto’s vormden namelijk concurrentie voor deze producenten. Er kwamen wetten waarin werd vastgelegd dat auto’s niet sneller mochten rijden dan paarden, ruitenwissers waren levensgevaarlijk en moesten worden verboden en radio’s waren slecht en afleidend.
-
What’s happening online - een terugblik op 2014
Het einde van het jaar nadert en dat betekent dat het tijd is om terug te kijken op 2014: hoe hebben we ons online gedragen dit jaar en hoe verschilt dat met ons gedrag de voorgaan de jaren? Het afgelopen jaar zorgde voor een stijging in het internetgebruik op smartphone en tablet en Facebook en Google+ mochten nieuwe leden verwelkomen. Hoe zag de rest van 2014 eruit? What's happened online?
-
E-mailmarketing is geen ‘one size fits all’-oplossing
Luisteren naar je klanten en websitebezoekers en de dialoog aangaan. Dat was wat duidelijk naar voren kwam tijdens de Copernica Summit 2014. Nu is het al vrij bekend dat je dit moet doen, maar op de Summit presenteerden sprekers enkele vernieuwende inzichten en tools die je daar bij helpen.
-
Verschuiving van traditioneel naar digitaal: website, e-mail en SEO de hoogste prioriteit
Voor de derde keer op rij publiceerde Econsultancy in samenwerking met Oracle Marketing Cloud het Cross-Channel Marketing Report. Deze keer zien we dat de verschuiving van traditionele naar digitale kanalen voortzet en dat social media de grootste kansen biedt. Ik belicht in deze post de highlights van het onderzoek voor je.
-
Inkomsten uit display-advertising stijgen met 123 procent
Het Global Mobile Advertising Revenue 2013 is weer uit, waarin de huidige staat van mobile advertising wereldwijd wordt bekeken. Het onderzoek van IAB Europe, IAB en IHS is hier te vinden (pdf), maar mocht je geen zin hebben om het onderzoek door te spitten, dan heb ik hier een samenvatting voor je.