-
Fix het internet! Maar waar moet je beginnen?
Het internet kampt met een dertigersdilemma, zo werd gezegd tijdens de bijeenkomst Fixing the Internet bij FreedomLab Campus. Het internet zou gefixt moeten worden. Maar techniek is niet goed of slecht en de balans is nog steeds bijzonder positief. Het internet is niet kapot, het businessmodel van het internet is kapot. En daar kunnen we wel wat aan doen.
-
Rob Beltman (H3ROES): “Marketeer, ken je plek!”
"Marketeers zouden minder bezig moeten zijn met de marketing van de organisatie en meer met de organisatie van marketing." Dit is een gevleugelde uitspraak van Rob Beltman (H3ROES), winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 met zijn boek 'De marketingorganisatie van de toekomst'. Marketing is als vakgebied ontzettend breed en dynamisch geworden. In Arnhem betoogde hij deze week hoe marketeers beter hun plek vinden binnen de eigen organisatie.
-
Shit met een strik is nog steeds shit
Juristen en communicatieprofessionals zijn gek op woordspelletjes. Een mishandeling wordt een ‘wederzijds handgemeen’, een taakstraf wordt ‘maatschappelijk werk’ en AirBNB kent in Amsterdam alleen maar voordelen. Woordspelletjes zijn leuk, maar in ons vak hebben ze geen plek meer. Hou er mee op.
-
Jongens-PR en meisjes-PR
De jongens tegen de meisjes, het is waarschijnlijk de oudste tegenstelling in het bestaan van de mensheid. Voor sommigen misschien ook wel een achterhaalde tegenstelling, na drie feministische golven. Niet in de wereld van de PR, daar is de clash of the sexes nog springlevend. Tot mijn grote verbazing, overigens.