Mark de Lange
contentstrateeg / hoofdredacteur Beklijf - contentmarketing

Mark de Lange is eigenaar van contentbureau Beklijf. Hij is een MarCom-specialist met ruime ervaring in klantcommunicatie en crossmediaal uitgeven. Was journalist, copywriter en interim manager in de mediawereld. Ontwikkelt sinds 2011 met het team van Beklijf contentmarketing strategieën en voert de hoofdredactie op contentproducties (print, web, video en social) voor klanten. Beklijf bedient bedrijven zoals Bosch, TNO, helpLine, Mitsubishi, NPO, Delta Lloyd, Enexis, Catharina Ziekenhuis en andere merken. Mark is tevens mede-oprichter van Content Club Nederland, het open kennis- en discussieplatform over de kracht van content (marketing).
-
Contentmarketing
Contentmarketing in de zorg is keuzes maken en consistent blijven: case Catharina Ziekenhuis
“Contentmarketing werkt alleen als je echt durft te kiezen. En… als je een lange adem hebt”, aldus Hugo van den Berk, marketingmanager van het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. Tenminste, als je alle uitgangspunten, doelstellingen en dus ook je contentstrategie haarscherp hebt. Vier jaar na de uitrol van de Catharina-strategie maken we een tussenbalans op. Met best wel klinkende resultaten: een stijging van de spontane merkbekendheid naar 92 procent, een landelijke top-3-positie wat betreft social buzz rondom ziekenhuizen en een lichte volumegroei voor het ziekenhuis in een juist krimpende zorgmarkt.
-
De kracht van videocontent - over hangouts, emotie en passie
De Content Club startte 2015 weer goed met een clubavond op 29 januari bij locatiepartner Regardz WTC in Arnhem. Het thema 'De kracht van video' bleek interessant genoeg voor veel marketeers en communicatiespecialisten om zich niet tegen te laten weerhouden door het slechte weer én een heus verkeersinfarct rondom de stad. Fijn! De kern van de avond: hoe verweef je video in je contentmarketingstrategie? Rogier Michael Maessen van ING, Peter Zijlstra van Mercedes en Gebrand Pot van Crystal Park New Media deelden hun ervaringen.
-
Eventverslag: ContentClub #CC05: De ROI van contentmarketing
De volgende Content Club staat alweer op de rol. Hoogste tijd dus voor een verslag van de 5de Club-avond van Content Club Nederland. Deze vijfde editie vond plaats bij locatiepartner Regardz Nieuwe Buitensociëteit in Zwolle, want zoals beloofd: we zijn dit jaar on tour door Nederland! Het thema: de ROI van contentmarketing. Want wat levert contentmarketing nu op? Daarover waren de meningen verdeeld, bleek uit de bijdragen van Marco van Davenhorst van Deli XL, Annelies Houtzagers van KPN en Kees Klomp van True Ideas.