Ingeborg van Beusekom
Sr. Marketing Communications Manager & PR SAP Nederland BV

Ingeborg van Beusekom is een proactieve marketing en communicatieprofessional, met veel ervaring en vaardigheden binnen de marketing mix (zowel B2B als B2C). Ingeborg is gespecialiseerd in interne communicatie, corporate communicatie, branding, marcom-strategieën bedenken en uitvoeren, en in public relations. Binnen SAP Nederland is zij als Sr. Marketing Communicatie Manager & PR werkzaam. In deze rol is Ingeborg verantwoordelijk voor de algehele externe communicatie-uitingen van SAP, waaronder werkzaamheden betreffende branding & identiteit, corporate communicatie, social media marketing en het uitbreiden van de externe merk- en naamsbekendheid. Voordat Ingeborg in 2005 bij SAP begon, heeft zij onder andere gewerkt bij VIA NET.WORKS en Kalamazoo.
-
Influencermarketing
Deze 7 trends gaan influencer marketing drastisch veranderen
Influencer marketing is echt mainstream geworden. Steeds meer bedrijven schakelen influencers in om hun merk of product te promoten op social media. Maar de strategie is ook flink aan verandering onderhevig. Wat moet je weten anno 2016?
-
Put your best foot forward: de kracht van connected schoenen
Stel, je bent blind. En alleen een witte stok brengt je van de ene plaats naar de andere. Ongemakkelijk toch? Het zou ideaal zijn als niet je stok, maar je schoenen je de weg wijzen. Zulke innovatieve oplossingen dragen intensief bij aan de manier waarop wij leven en zaken doen. We noemen dit een ‘networked economy’: een wereld waarin mensen, apparaten en bedrijven onderling samenwerken en dus de krachten bundelen. En dat houdt eveneens verandering in voor ons als marketeers. Marketeers krijgen toegang tot data van bijvoorbeeld wearables waarmee je je aanbiedingen veel persoonlijker kunt maken. Deze schoenen zijn een zeer goed voorbeeld van hoe het tijdperk waarin we leven ook onze mindset en werkwijze beïnvloedt.
-
Vijf stappen voor een betere customer experience
Een goede customer experience leidt tot meer herhaalaankopen, blijkt uit recent onderzoek van Forrester. De klanten zijn immers loyaler. Maar het realiseren van een zo goed mogelijke klantbeleving is een complex proces. De bestaande bedrijfsstructuur, hiërarchie en bedrijfscultuur vormen dikwijls een groot obstakel. Daarom hierbij vijf belangrijke stappen voor het verbeteren van de customer experience.
-
Ontwikkelingen op het gebied van wearables
Ondanks het feit dat wearables steeds vaker in allerlei vormen en maten verschijnen, heeft de massale doorbraak nog niet plaatsgevonden. Smart watches die communiceren met mobiele telefoons en brillen die informatie geven over de omgeving zijn interessant, maar bieden nog te weinig mogelijkheden. Toch zie ik inmiddels al de nodige innovatieve toepassingen opkomen. Daarnaast verwacht ik veel nieuwe uitgewerkte ideeën in de nabije toekomst – zeker van Apple. Welke nieuwe ontwikkelingen kennen we nu? En wat kunnen we nog meer verwachten op het gebied van wearables?
-
De houdbaarheidsdatum van CEO’s verstrijkt
In 1954 gaf managementgoeroe Peter Drucker aan dat een actief marketing- en innovatiebeleid twee vereisten voor een bedrijf zijn. Maar als we terugkijken in de tijd, zien we dat marketing en innovatie bij het gros van de bedrijven weinig aandacht van de CEO heeft gehad. Waarom? Omdat de oude business-modellen tot tien jaar geleden nog goed werkten. Maar een bedrijf zoals HEMA laat zien dat het tijd voor verandering is.
-
Analytics in de sportindustrie zeer leerzaam voor bedrijfsleven
Topsport weet ons altijd te boeien. Dit blijkt wel uit de kijkcijfers van sportprogramma’s. Maar we kunnen er ook van leren. Vooral voor ondernemers is het interessant om te zien hoe technologie wordt ingezet om tot betere prestaties te komen. Daarbij gaat het om inzicht te krijgen in de eigen prestaties. Dit kan door gegevens te verzamelen en te analyseren via analytics-technologie.