Jorn Vriend
Online Media Manager Telfort mobiel

Jorn Vriend is online media manager voor KPN. Hiermee verantwoordelijk voor de strategie, het management en de resultaten van alle performance based online kanalen van Telfort mobiel.
-
Nieuw: nog betere remarketing for searchlijsten met Google Analytics
Tijdens de laatste product kick-off van Google is aangekondigd dat remarketing for search via Google Analytics wereldwijd wordt uitgerold. Het is hiermee mogelijk nog geavanceerdere lijsten te bouwen, waardoor de targeting en benadering verbeterd kunnen worden. Benieuwd hoe? Lees dan verder.
-
Een eigen remarketing for search-strategie opzetten
Gisteren sprak ik over het succesvol inzetten van remarketing for search via AdWords. Vandaag praat ik verder over de manier waarop je zelf een eigen remarketing for search-strategie op kunt zetten. De strategie bestaat uit twee onderdelen, waarbij onderscheid is gemaakt tussen een aanpak om doelgroepen op te bouwen en een strategie voor de AdWords-campagnes.
-
Succesvol remarketing for search inzetten via AdWords
Naast remarketing via display is remarketing for search ook mogelijk binnen AdWords. Een uitgelezen kans om via het zoeknetwerk van Google de prestaties van de AdWords-campagnes te verbeteren. Lees dit artikel om een (complexe) complete remarketing for search-strategie in te richten.
-
Verslag Google Analytics Summit: Data in action
Namens Oogst was ik vorige week in San Francisco voor de jaarlijkse Google Analytics Summit; het event waar – zoals gebruikelijk – de nieuwste productlaunches en –features worden aangekondigd, exclusief voor Google Analytics Partners en Premium gebruikers. Vorig jaar brachten mijn collega Olaf Veltmeijer en ik ook verslag uit van de Summit. In tegenstelling tot vorig jaar was deze summit niet via een livestream te volgen, ik praat je graag verder bij.
-
Step Inside Adwords - de nieuwste productaankondigingen van Google
Op het officiële blog van Google AdWords werd de livestream van 22 april al enige tijd aangekondigd. Maar liefst 10 nieuwe onderzoeken, features en producten zouden aangekondigd worden. Een grootse aankondiging, die leidde tot meer dan 20.000 kijkers. Na afloop van de sessie kan echter worden opgemaakt dat slechts een paar van deze ontwikkelingen impact gaan hebben op de huidige inrichting van Google Adwords en hoe gebruikers dit nu gebruiken.
-
Tips om de kwaliteitsscores van je Adwords-campagnes te verbeteren
Vorige week schreef ik in een artikel over de factoren van de Google Adwords-kwaliteitsscore. Deze kwaliteitsscore heeft grote invloed op de prestaties van je Adwords-campagnes. Want hoe hoger de kwaliteitsscore, des te lager de kosten per klik en hoe beter de positie van de advertentie. Het is dus van groot belang om aandacht te besteden aan het verbeteren van de kwaliteitsscore: het verbetert je rendement enorm! Hieronder 3 handige tips die je helpen deze verbetering te bereiken.
-
Hoe verbeter je de kwaliteitsscores van je Adwords-campagnes?
Enige tijd geleden heeft Google een update van de rapportage van de kwaliteitsscore aangekondigd. Een wijziging met - naar eigen zeggen - weinig impact omdat de kwaliteitsscore gelijk zou blijven, uitsluitend de rapportagevorm zou wijzigen. Dit is echter niet geheel het beeld dat we bij Oogst hebben. En ook andere bureaus constateren dit. Vanwege het belang van goede kwaliteitsscore is het belangrijk hierop te optimaliseren. Maar de vraag die overblijft na de wijziging van Google: hoe doe je dit?
-
7 tips voor verleidelijke retargeting
De cijfers tonen het aan. Display advertising is bezig aan een revival en wordt -naast mobile- groot de komende tijd. Met een groei van maar liefst 23,1% is displayadvertising bezig met een sterke opmars en volgens IAB Europe zelfs het sterkst groeiende segment binnen online advertising. En ook Forrester Research doet een duit in het spreekwoordelijke zakje. Zij verwacht namelijk dat de groei van display advertising zal doorzetten tot 2014. Eén van de onderdelen van displayadvertising is retargeting. En dat is nu juist een aspect dat hevig onder vuur ligt vanwege de mogelijke inbreuk op de privacy. Inmiddels zijn er genoeg artikelen over deze cookiewetgeving verschenen en rest de adverteerders de uitspraak van de Tweede Kamer af te wachten. In dit artikel wordt uiteengezet wat retargeting is en hoe je dat het beste in kunt zetten.