Marloes Grimbergen
Content & Community Manager Social Embassy

Als community manager bij Social Embassy maak ik social content voor organisaties, onderhoud ik voor hen de verschillende social mediakanalen en ga ik de dialoog aan met de bijbehorende communities.
-
Onderzoek zevende editie Social Media Monitor van start #SMM7
Het is mei en dat betekent dat de survey van het langstlopende en meest complete socialmedia-onderzoek van Nederland weer verstuurd gaat worden. Zal KLM dit jaar koploper blijven of verovert 'new kid' Coolblue misschien wel de eerste positie? In oktober 2014 publiceert Social Embassy de zevende editie van de Social Media Monitor (#SMM7) in Trouw in Amsterdam. De Social Media Monitor onderzoekt ieder jaar de inzet van social media door topmerken.
-
Hoor de 13 beste socialmediacases tijdens de #SMM6 Inspiration Day
De zesde editie van de Social Media Monitor komt steeds dichterbij. Het onderzoek, uitgevoerd door Social Embassy, is dit jaar naar een hoger niveau getild. Er is nog uitgebreider is gekeken naar de totale inzet van social media door organisaties. Daarnaast heeft het panel van vakgenoten dit jaar een rol gekregen.
-
Zoveel merken, zoveel fans: hoe ga je met elkaar om?
Fans en volgers: ze zijn er in alle soorten en maten. We zien dagelijks duizenden fans voorbijkomen. En fans zijn net als mensen, sterker nog: fans zijn mensen. We zien blije fans, boze fans, grappige fans, slimme fans, naïeve fans, klagende fans, hysterische fans… Iedere “soort” fan verdient een andere benadering. We hebben 7 veel voorkomende types voor je op een rijtje gezet. Read & learn!
-
Social Media Monitor 6: the next step
Terwijl de mussen van het dak vallen en de ‘komkommertijd’ weer is aangebroken, wordt er hard gewerkt aan de zesde editie van de Social Media Monitor, #SMM6. Ook dit jaar wordt het onderzoek naar een hoger niveau getild door nog uitgebreider te kijken naar de social media inzet van merken. Afgelopen mei werd het onderzoek gelanceerd en konden merken hier aan meewerken. In het onderzoek werden vragen gesteld over social media doelstellingen, budgetten, de interne organisatie, de inzet van verschillende kanalen, verwachtingen en ontwikkelingen. Ruim tachtig merken hebben dit jaar het onderzoek ingevuld. De resultaten zijn verwerkt en een eerste top 25 is bekend…