-
Holistisch reputatiemanagement: van eilandjes naar collectieve impact
Reputatiemanagement en media-monitoring gaan tegenwoordig hand in hand. Zonder monitoring immers geen inzicht in wat er speelt, zonder inzicht geen focus en zonder focus geen regie. En dat is nou juist wat je wel wil: de regie, waardoor je proactief kunt handelen, zelfs in reactieve situaties zoals crises. Door in the lead te zijn en proactief te handelen, kun je de reputatie zowel beschermen als opbouwen. Hoe zorg je er voor dat deze rol als communicatieprofessional ook zichtbaar wordt binnen je organisatie en dat hier ook bedrijfsbreed learnings uit gehaald kunnen worden?
-
De impact van PR: van ballenbak naar boardroom
Het meetbaar maken van je marketing-inspanningen is één, maar je verhaal aan management overbrengen en draagvlak creëren, is de volgende uitdaging. De top verwacht daarnaast advies en ondersteuning. Hoe pak je dat aan en waar moet je op letten? En hoe blijf je weg van informatie over de - zoals Ron van der Jagt het mooi noemt - 'ballenbak van dingetjes' waar de waan van de dag regeert?
-
Media-monitoring 2.0: van output naar inzicht
Media-monitoring: in het huidige tijdperk zijn de mogelijkheden oneindig. Het aantal monitoring-tools en digitale oplossingen groeit en alles is tegenwoordig meetbaar. Data is overal en het verzamelen, monitoren en analyseren ervan is nog nooit zo makkelijk geweest. Toch staan we nu voor uitdagingen. Hoe gaan we om met fake news? En hoe kunnen we relevantie blijven vinden in data en de vertaalslag naar inzichten en uiteindelijk concrete acties? Deel 1 van deze blogreeks gaat over de shift die nodig is in media-monitoring.