Arjan Van Limborgh
consultant hallemavanloon B.V.

Arjan van Limborgh richt zich als digital growth consultant binnen hallemavanloon op digitale transformaties in B2B. Sinds 1996 helpt hallemavanloon organisaties in B2B bij het optimaliseren van de klantbeleving voor verder groei van klantloyaliteit en winstgevendheid. Met een unieke mix van competenties op het vlak van marketing, onderzoek, innovatie en digital wordt impact gerealiseerd door klantbehoeften te verbinden aan organisatiedoelstellingen.
-
Start met niet-traditionele vormen van B2B-klantsegmentatie
In alle sectoren binnen B2B zien we concurrentiedruk toenemen door nieuwe toetreders, technologische vernieuwingen en stijgende klantverwachtingen. Om de marktpositie te versterken, en waar mogelijk uit te bouwen, staan B2B-marketeers voor de uitdaging om perfecte aansluiting te vinden tussen waardepropositie en klantvraag. Het vinden van die aansluiting is niet langer een wens, het is een vitale pilaar voor het bestaansrecht. In de praktijk zie ik echter dat de traditionele manier van segmenteren leidt tot value gaps. Dit is een schitterende kans voor B2B-marketeers om op kop te blijven in je markt.
-
Hoe krijg je klantgerichte digitale groei?
Het is een veel gebruikte term: digitale groei. Meer concurrentie, meer technologie en meer krachtige klanten, zorgen ervoor dat succesvolle bedrijven/merken zich snel moeten transformeren. Toch geeft slechts 1 op de 5 organisaties aan dat hun digitale marketing capabilities tot de gevorderden behoort en van de overige bedrijven heeft slechts 1 op de 5 een digitaal groei plan om deze te versterken. Het management staat voor een keuze: veranderen in een snelheid die gelijke trend houdt met die van het digitale landschap of het risico lopen om klanten te verliezen.