Hans Anton Verschoor
Redhotminute

Hans Anton is co-founder van full-service internetbureau Redhotminute en heeft een uitgebreide kennis van internetmarketing. Hij houdt zich voortdurend bezig met vernieuwing in internetstrategieën en concepten. Innovaties die kunnen worden toegepast in marketingtools die werken. Kennis op het gebied van internetmarketing deelt hij graag, maar hij gaat er ook zelf naar op zoek. Bijvoorbeeld tijdens South by Southwest (SXSW) waar hij vaste bezoeker is om nieuwe ideeën op te doen rondom alles wat met interactive te maken heeft.
-
De les van LeWeb London: Vertrouw me, asjeblieft!
LeWeb London 2013 had als thema de Sharing Economy. De afgelopen twee dagen zag ik sprekers en panelleden van de meest succesvolle bedrijven in deze nieuwe economie samenkomen om te vertellen over hun bijdrage aan een nieuwe, betere wereld. Veel van hen komen uit Amerika, zoals Joe Gebbia van Airbnb, Chad Dickerson van Etsy, Jeremy Stoppelman van Yelp en Tony Espinoza van Couchsurfing. Maar ook in Europa zijn er veel initiatieven, zoals Blablacar van Nicolas Brusson en Shareyourmeal.net (de internationale versie van Thuisafgehaald.nl) van Marieke Hart. Hun verhalen tijdens LeWeb hebben een aantal dingen gemeen waar we als marketeers van kunnen leren.
-
Customer Central, all aboard!
Tijdens SXSW sprak ik met Kerry Bodine, VP & principal analyst bij Forrester Research. Haar presentatie vóór ons gesprek bevestigde het belang van het centraal zetten van de klant van de klant. En dat begint met helder te krijgen hoe de klant de interactie met je bedrijf ervaart.
-
Terug in de tijd met typografie en responsive design bij SXSW
Met de toename van het belang van responsive design om onze websites geschikt te maken voor allerlei formaten beeldschermen, neemt ook het belang van goede typografie sterk toe. Tijdens SXSW wordt er in een flink aantal panels aandacht besteed aan responsive design. Van beginner tot die-hard front-ender kom je aan je trekken. Je kunt echt niet meer om responsive design heen. Des te opvallender is het dat er een stuk minder aandacht wordt besteed aan het belang van goede typografie.