Frans van het Schip
merkstrateeg ProPositions Brand Management

Als merkstrateeg leert Frans van het Schip ondernemers die voor eigen rekening en risico werken, om de Coca-Cola in hun segment te worden. Sinds 1990 heeft hij onder de vlag van zijn eigen bedrijf, ProPositions Brand Management, honderden DGA’s en zzp’ers begeleid bij hun merkenbeleid, marketing-, communicatie- en mediastrategie in individuele en groepsprogramma’s. Hij heeft een intensief trainingsprogramma ontwikkeld, speciaal voor DGA’s die voelen dat ze qua marketingkennis (nog) tekortschieten. Het geeft ze greep op hun marketing en een gelijkwaardige kennispositie ten opzichte van hun marketingadviseurs.
Frans studeerde in 2000 af als Master Corporate Communication aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Vóór 1990 werkte hij onder meer bij Philips Nederland, AEGON verzekeringen en De Lage Landen.
-
Waarom een why, purpose en love brand je merk geen groei opleveren
“People don’t buy what you do; people buy why you do it.” Klinkt bekend? Kan kloppen. Want dit citaat komt van dé managementgoeroe van de laatste tien jaar: Simon Sinek. Bekend geworden door zijn TEDx-presentatie uit 2009. Die was even spraakmakend als indrukwekkend. Op YouTube bijna negen miljoen keer bekeken. En ongetwijfeld nog veel vaker afgespeeld in directiekamers en in conferentiecentra over de hele wereld. Welke zichzelf respecterende organisatie kan sindsdien nog zonder ‘why’? En in het verlengde daarvan: zonder purpose? En zonder ‘love brand’? Nou… verreweg de meeste!