Sebastiaan Nagel
Trainer & Interim Marketeer Social Blooming

Wereldkampioen LinkedIn. Helpt bedrijven met het effectief inzetten van LinkedIn. Bijvoorbeeld door voor hen te adverteren, maar ook met workshops LinkedIn Marketing en Bloggen. Daarnaast hebben wij een Social Business Model ontwikkeld, waarin je in 7 stappen leert (met een reeks aan trainingen) hoe je business of awareness voor je merk kunt creëren met de inzet van LinkedIn.
Contact? Stuur een bericht via LinkedIn
-
Louis legt uit: de 5 grootste fouten die bedrijven maken op LinkedIn
Louis van Gaal heeft overal verstand van. De huidige trainer van Manchester United is bij het grote publiek vooral bekend om zijn orerende kwaliteiten op voetbalgebied, maar wist je bijvoorbeeld ook dat hij bussen maakt? En dat hij vloeiend Spaans, Duits en Engels spreekt? Wat bij het grote publiek echter onbekend is, is dat Louis ook het nodige weet van LinkedIn. In dit artikel bekijken we daarom op basis van vijf van zijn uitspraken welke fouten bedrijven maken op LinkedIn.
-
Het werd tijd: de LinkedIn-groepen gaan op de schop
Ze hebben het even aangekeken, maar LinkedIn heeft eindelijk(!) besloten de groepsfunctionaliteiten radicaal te wijzigen. Gelukkig maar, want er kwam steeds meer kritiek van gebruikers. Anderhalf jaar geleden gaven wij al aan, dat de huidige opzet van de groepen één van de voornaamste redenen was voor het stagnerende gebruik van het zakelijke netwerk. De wijzigingen worden de aankomende weken door LinkedIn uitgerold. In dit artikel de 5 belangrijkste veranderingen op een rij.
-
Twitter-case: hoe creëer je online awareness voor een doodsaai product?
Het zal een bekend fenomeen zijn bij de meeste banken en verzekeraars: hoe creëer ik voldoende (online) awareness voor een product of dienst? En hoe ga ik de dialoog aan met mijn doelgroep? Want laten we wel wezen, een ouderdomspensioen, een arbeidsongeschiktheids- of aansprakelijkheidsverzekering is niet top of mind bij het grote publiek. Om maar te zwijgen over een overlijdensrisicoverzekering.
-
De nieuwe campagnemanager op LinkedIn
Eind juli bracht LinkedIn een nieuwe versie van haar Campagne Manager uit. Dat dit hard nodig was, is een understatement. Inmiddels zijn we een aantal weken verder en hebben we de tool flink kunnen testen. In dit artikel onze bevindingen.
-
Waarom meer dan 1 miljoen mensen bloggen op LinkedIn
Inmiddels zijn er meer dan 1 miljoen bloggers op LinkedIn. Een actieve groep ook, want per week worden er 130.000 artikelen gepubliceerd. En dat binnen een jaar tijd! Wat is de sleutel tot dit succes? Hoe ervaren gebruikers het? En heeft bloggen effect?
-
Bloggen op LinkedIn: (hoe) werkt het?
LinkedIn biedt sinds dit jaar gebruikers de mogelijkheid om te bloggen. Doordat er is gekozen voor een gefaseerde uitrol, beschikt nog niet iedereen over deze functionaliteit, maar mijn collega Judith Eversdijk en ik konden hier vanaf augustus gelukkig al wel mee aan de slag (zie hier de blogs van Judith en die van ondergetekende). In dit artikel laten we je zien hoe de blogfunctie werkt. Wat is er goed aan? Wat kan er beter? En sorteert het enig effect?
-
LinkedIn Showcase Pages: onbekend maakt onbemind
Eind 2013 werd er een einde gemaakt aan de productpagina's op LinkedIn. Hiermee verdween vrij onverwacht het podium voor de verschillende producten en diensten van bedrijven, maar ook bijvoorbeeld aanbevelingen van klanten. Erg jammer! Toch bleek al snel waarom. LinkedIn had namelijk een nieuw onderdeel ontwikkeld: de Showcase Pages. Een half jaar geleden stond er al een artikel over op Marketingfacts. Omdat ik het idee heb dat er tot op heden weinig mee gedaan wordt én deze nieuwe feature veel mogelijkheden biedt, schreef ik dit artikel. Met een toelichting van LinkedIn, een korte handleiding en een tweetal cases (Zwitserleven en Philips).
-
Steven van Belleghem: “De aanval komt uit onverwachte hoek”
Druk(k)en(d) warm en presentaties van wisselende kwaliteit. De derde editie van Digital Marketing Live in een notendop. Volgens organisator Emerce hét grootste event van de Benelux op het gebied van online advertising en marketing. Een bomvol programma met vijf podia en verschillende round tables sessies. Afgelopen woensdag in de prachtige Beurs van Berlage! Een verslag…
-
3 redenen waarom het gebruik van LinkedIn afneemt
In het artikel van Danny Oosterveer over het Nationale Social Media Onderzoek 2014 sprong één cijfer er voor mij echt uit. Want hoe komt het dat “[...] het aantal dagelijkse gebruikers van LinkedIn is afgenomen met 25 procent [...]”? Is het hoogtepunt van LinkedIn in zicht? En zo ja, wat kunnen hier de oorzaken van zijn? In dit artikel 3 mogelijke oorzaken van het einde van de groei van LinkedIn.
-
Zwolle, de eerste stad in Nederland waar alle winkeliers in één app zijn terug te vinden
Leegstand in binnensteden, een consument die in toenemende mate online zijn aankopen doet en winkelend publiek dat alleen maar gefocust is op hun mobiel. Door heel het land hebben winkeliers met deze hedendaagse uitdagingen te maken, maar in Zwolle denken ze hiervoor een oplossing te hebben gevonden: één app met 250 lokale winkels, waar consumenten 24 uur per dag kunnen shoppen.
-
Cees van ’t Hullenaar (IDFA): “Wij willen het Cannes zijn van de documentaire”
Vorige week kwam na anderhalve week een einde aan de 26e editie van het International Documentary Festival Amsterdam (IDFA). Een evenement dat met het jaar aan interesse van het grote publiek lijkt te winnen en een steeds omvangrijker programma weet aan te bieden. Genoeg redenen om eens te bellen met Cees van ’t Hullenaar, managing director van het IDFA.
-
Voorkom buitenspel op LinkedIn - 5 spelregels voor een doeltreffend optreden
Scoren op LinkedIn lijkt zo makkelijk, maar toch zie ik regelmatig bedrijven en personen opzichtig in de fout gaan. Is het niet omdat er kansen worden gemist, dan is het wel omdat men zich teveel in buitenspelpositie begeeft. Want zeg eens eerlijk, van hoeveel spammers in jouw netwerk heb jij inmiddels de status-updates verborgen? En hoe vaak heb je overwogen om iemand uit je netwerk te gooien ofwel buitenspel te zetten? In dit artikel daarom 5 spelregels voor het gebruik van LinkedIn.
-
Uitgelezen: LinkedIn marketing in 60 minuten
Kan je in 60 minuten uit de boeken doen wat LinkedIn kan betekenen voor een marketeer? Martine Meijburg doet een poging in haar boek ‘LinkedIn Marketing in 60 minuten’. Vanaf vandaag is het boekje (142 pagina’s) te koop. De uitgave maakt onderdeel uit van een reeks van uitgeverij Haystack i.s.m. Frankwatching, onder de naam ‘Digitale trends en tools in 60 minuten’. Zie bijv. ook de recensie over het eerder in dezelfde reeks verschenen 'E-mailmarketing in 60 minuten') door Rianne Bartels.
-
Casestudy adverteren op LinkedIn: vissen met een kapotte hengel in een heldere, blauwe oceaan
Wat doe je als on- en offline advertentiecampagnes in jouw ogen aan effectiviteit kunnen winnen? Bij mijn huidige opdrachtgever besloten we het eens over een andere boeg te gooien. Want als je als app-creator je richt op de zakelijke markt, waarom zou je dan niet eens een deel van je campagnebudget inzetten op het grootste zakelijke netwerk van Nederland? In mijn vorige artikel over LinkedIn kon je al lezen hoe bedrijven handig gebruik kunnen maken van de company pages. In dit artikel kijken we naar de mogelijkheden van LinkedIn Ads. Is LinkedIn voor adverteerders een nieuwe blauwe oceaan? En zo ja, bijten de vissen?
-
Waarom gedragen bedrijven zich op LinkedIn als Fernando Torres?
Fernando Torres, grootverdiener bij Chelsea én Spaans international, is niet de enige die zo nu en dan een kans voor open doel mist. Nederlandse bedrijven kunnen er ook wat van! Sterker nog, als het missen van kansen op LinkedIn een Olympische sport was, dan zijn er in Nederland veel kanshebbers voor een gouden plak. Gebrek aan kennis of affiniteit mag geen excuus meer zijn. Toch is het amateurisme soms schrikbarend. In dit artikel schets ik daarom in het kort het belang van LinkedIn voor bedrijven en geef ik vanaf de rechterflank drie voorzetten … voor het inkoppen.