Michael Lindhout
Ondernemer Oprichter Brutalist

Young Entrepreneur and Founder Brutalist. Online uitdagingen zijn mijn benzine met online content & reputatie management als ingrediënten. Want to fuel me?
-
De beste socialmediamarketingcases van 2014
De jaarwisseling zijn we inmiddels al een aantal weken voorbij en 2014 lijkt mijlen ver weg. Vorig jaar hebben we veel verschillende campagnes, inhakers en opvallende posts gezien. Sommige briljant, andere zeer matig. Ondanks dat ik met al deze cases een boek zou kunnen vullen, focus ik me in deze blog op de beste socialmediamarketingcases van 2014.
-
Het gesprek aangaan met klanten op social media: 5 cases ter inspiratie
Social media engagement, van de term hebben we allemaal gehoord en iedereen is het er over eens dat het belangrijk is. Engagement op social media is zo waardevol doordat bedrijven direct de interactie aan kunnen gaan met hun klanten, naamsbekendheid kunnen opbouwen en uiteindelijk ook de verkopen kunnen stimuleren. Eerder verscheen op Marketingfacts al een stap-voor-stap-handleiding voor online engagement. Vandaag geef ik jullie 5 voorbeelden hoe je de engagement met je doelgroep aangaat en creëert.
-
Yeah, we hebben een rel op onze Facebook-pagina!
Je zit als bedrijf op social media. Je hebt een strategie die je trouw volgt om jouw doelstellingen te bereiken en dat gaat dankzij veel werk de goede kant op. Op een doodnormale doordeweekse dag komt dan ineens dat moment: help, een Facebook-rel! Alle alarmbellen gaan af, geplande meetings worden afgezegd en we gaan in spoedoverleg.
-
Instagram: mama Facebook achterna (en wat alternatieven)
Dinsdag ochtend vroeg, Nederlandse tijd kwam Instagram met een update van hun gebruikersvoorwaarden. Onmiddellijk brak er via social media een storm van kritiek los. Instagram zou namelijk jouw foto’s door kunnen verkopen aan derden zonder jouw toestemming, je op de hoogte te brengen of mee te laten delen in de opbrengsten. De eerste storm van kritiek zou Instagram al 780.000 users op een totaal van bijna 100 miljoen gebruikers gekost hebben. Op zich natuurlijk een klein percentage maar wel al een duidelijk signaal. Maarrrr, is al deze kritiek wel terecht en wat gaat Instagram nu echt doen?