Daan Walraven
Online ondernemer en coach Conversie optimalisatie coaching

Ik geef conversie optimalisatie coaching. Jij mag zelf achteraf bepalen wat het gesprek waard is. In 1,5 uur kijken we samen hoe we meer bezoekers kunnen overhalen tot actie, zodat de website meer omzet genereert en jij meer winst maakt. Volg me op Google+
-
Zwak je verkoopdialoog af voor een betere conversie
Dit is een kort verhaal over een conversie-optimalisatieproject waarbij ik precies het tegenovergestelde moest doen van wat ik had verwacht. Conversieverhogende technieken zoals relevantie, vertrouwen en geloofwaardigheid, die ik normaal op een website zou toepassen, werkten juist averechts. De oplossing was de-optimalisatie: minder overtuigen om overtuigender te zijn, om zo scepsis weg te nemen. Voor elk bedrijf is het denk ik goed om de vraag te stellen: komt de website over als te goed om waar te zijn?
-
Hoe je een groot conversie-optimalisatieproject tot een succes maakt: een 12-stappenplan
Dit is een (zo goed als) compleet stappenplan voor een conversie-optimalisatieproject. Ik heb onderzoek gedaan naar de werkwijzen van verschillende bedrijven uit binnen- en buitenland, en al mijn bevindingen leidden tot deze 12 stappen. Het gaat een stuk verder dan best practices en testen, het gaat in op wat er allemaal komt kijken bij een groot conversie-optimalisatieproject en hoe marketeers conversie-optimalisatie succesvol onderdeel kunnen laten uitmaken van de organisatie. Dit artikel geeft elke stap in grote lijnen weer, te veel verdieping zou een te lang artikel opleveren. Laat vooral een reactie achter als je nog iets mist of jij iets anders aanpakt. Samen kunnen we er een echt allesomvattend stappenplan van maken.
-
Maak jij ook deze fout met webstatistieken?
Ik denk dat veel bedrijven te veel waarde hechten aan webstatistieken en dat ze dat soms op een verkeerde manier doen. Data die je met webstatistieken verzamelt, geven namelijk alleen maar antwoord op de vraag wát er is gebeurd, niet waaróm het is gebeurd. Data uit webstatistieken kun je daarom snel verkeerd interpreteren. Ik zal een aantal voorbeelden geven waar dit uit blijkt.
-
Google+ circle management: creatieve ideeën voor Google+ kringen
De kringen van Google+ zijn handig, maar kennen ook gebreken. In dit artikel ga ik in op het ontbreken van hiërarchie in kringen en op de verwarring die ontstaat doordat Google+ output en input combineert. Daarnaast geef ik een aantal ideeën om meer uit kringen te halen: lege kringen, kringen waardoor je een betere selectie kan maken en kringen om handiger te netwerken.
-
De 9 beste enquêtevragen voor de meest waardevolle inzichten
Ik ben op zoek gegaan naar de negen beste vragen die je kunt stellen in een enquête. Negen vragen waarmee je de mening van de klant volledig kan doorgronden. Negen vragen waarmee je achter zoveel mogelijk waardevolle inzichten komt en die je helpen om de juiste beslissingen te nemen. Ik denk dat ik ze gevonden heb, en in dit artikel zal ik ze met jullie delen.