Dustin Steinfort
Community Manager Philips Nederland

Met een grote belangstelling voor social, guerilla en viral marketing kan gesteld worden dat Dustin altijd op zoek is naar reclamevormen met een hoog sympathie-gehalte. Oftewel reclame die consumenten waarderen, die inspeelt op hun behoeftes, maar niet hinderlijk of opdringerig overkomt. Met sinds kort ook een master Persuasive Communication op zak en een baan als community manager bij Philips Nederland in de pocket, staat hij nu ook eindelijk met z’n voeten in de digitale klei. Via Marketingfacts deelt hij graag zijn visie op content.
-
Fanmotieven: waarom worden en blijven consumenten fan van jouw merk?
Voor de gemiddelde lezer van Marketingfacts hoef je niet lang stil te staan bij het belang van een goede contentstrategie op Facebook. Danny Oosterveer noemde het zelfs dé kern van een Facebook-pagina, aangezien je hiermee je fans en potentiele fans bereikt. Om merken te helpen hun contentstrategie wetenschappelijk te onderbouwen onderzocht ik voor mijn Master Persuasive Communication (Communicatiewetenschap) aan de Universiteit van Amsterdam de motieven om Facebook te gebruiken, oftewel fanmotieven.