Ellen de Lange-Ros
Directeur Faxion

Dr. Ir. Ellen de Lange-Ros is spreker, auteur en directeur van Faxion. Ze helpt bedrijven om sneller te groeien en meer klanten te trekken met online media. Ze blogt op De Glazenwasser over helder zicht op je klant en is auteur van het gratis ebook ‘Business Boosters - 10 apps en tools om slimmer te werken en sneller te groeien’.
-
SXSW: Het succes van online nieuws en de pizza-app van Domino’s
Vandaag is in Texas het grote SXSW-festival begonnen: een week lang keynotes, optredens en presentaties over film, muziek en interactieve media. Voor Marketingfacts zal ik regelmatig verslag doen van de mooiste inzichten of hotste ontwikkelingen. In het AT&T Conference Center van de University of Texas was op vrijdagochtend een aantal razend interessante lezingen over mobiel en sociale media, met mooie praktische cases van grote merken. Hoe zetten zij sociale media en de smartphone in om meer verkopen en lezers te krijgen? Lees wat je kunt leren van het 2e scherm rond de Oscars, het HBO-televisienetwerk, het succesvolle Mail Online, een sandwich-keten en Domino's pizza's.
-
Krijgt jouw bedrijf net zoveel fans als Lionel Messi?
Meer klanten krijgen. Je onderscheiden van anderen. Voor veel ondernemers, bedrijven en zelfstandigen is het een lastige uitdaging. Hoe pak je het aan? Moet je uniek zijn? Welnee! Waarom niet? Ontdek wat jij kunt leren van de voetballer Lionel Messi om volop fans te krijgen.
-
De 10 blunders bij het lanceren van mijn eerste product
Ondernemen is risico's nemen, dingen uitproberen, innoveren. Dat klinkt goed, toch? Helaas is het niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Dat ontdekte ik zelf in de zomer van 2011. De zomer waarin ik m'n eerste programma lanceerde: Topscorer. Een programma dat je wellicht niet bekend voorkomt. Dat kan. Want buiten die ene inschrijver die nooit meer wat van zich liet horen, was er geen animo voor het programma. Hoe kan dat?