Corinne Keijzer
Social media trainer, -spreker en -consultant, gespecialiseerd in LinkedIn Digital Moves

Corinne is vanaf 2009 gespecialiseerd in social media marketing en -strategie, met nu vooral de focus op LinkedIn. Met haar bedrijf Digital Moves werkt ze samen met andere ondernemers die ieder hun eigen expertise hebben op gebied van online media. Regelmatig wordt ze gevraagd als spreker, met name over het onderwerp ‘social selling met LinkedIn’, en daarnaast is ze bedreven in het geven van op maat gemaakte LinkedIn trainingen. Ze is auteur van honderden blogs, artikelen en meerdere boeken over social media.
-
Maak ze gek!
Toen ik de kaft van het boek voor het eerst zag, wist ik eerlijk gezegd niet wat ik er van moest denken. Het zou geen boek zijn dat mij in de boekhandel zou aanspreken, in ieder geval wekte het bij mij niet het beeld op van een 'serieus' boek over online marketing. Dat kwam ook door de "OMG!" en "WTF" kreten, die op mij iets te geforceerd overkomen om het een hip uiterlijk te geven. Aan de andere kant is het ook juist lekker opvallend door de aparte vormgeving en trekt het je aandacht omdat het juist anders dan anders is.
-
Uitgelezen: EDM en de digitale wereld
Ik ga nog steeds graag naar veel festivals en evenementen en ik ben groot fan van vele grote, maar ook kleine dj's. Als er echter een ding is waar ik mij vreselijk aan stoor bij dj's, evenementen en hun organisaties, dan is het wel het spammerige en schreeuwerige gedrag online. De eeuwige zendmodus waarin ze blijven hangen en de verkeerde manier van klanten aantrekken. Daarom ben ik zo blij met het boek EDM (Electronic dance music) en de digitale wereld van Denis Doeland. Ik weet uit eerdere lezingen van hem dat hij de vinger op de zere plek weet te leggen en ik was ontzettend benieuwd naar zijn tips en adviezen. Ik kan je zeggen: ik ben niet teleurgesteld!
-
Facebook: zet meer in op video en mobile en ken je doelgroep
Op 14 april vond een 'brand event' van Facebook plaats. Slechts een selectieve groep medewerkers van grote A-merken was door Facebook zelf uitgenodigd om de laatste nieuwtjes van dit sociale netwerkplatform te horen. Ik mocht er bij zijn en de strategisch directeur van Facebook, Doug Frisbie, interviewen. De belangrijkste boodschappen deze middag waren in ieder geval: zet meer in op video en mobile en weet wie je doelgroep is.
-
Hej, ik heb niet met je geknikkerd!
Misschien begin ik oud te worden of heb ik ergens iets gemist, maar ik merk dat ik het niet prettig vind als mensen die ik niet ken, me met 'hey' of 'hej' aanspreken. En zeker niet als iemand van een winkel me zo aanspreekt die misschien wel 20 jaar jonger is dan ik. In real life niet maar ook online niet. Wat zijn tegenwoordig eigenlijk de omgangvormen? Kan je met 'hey' beginnen als je als webcarelid iemand online antwoord geeft? Of je/jij zeggen? Verschilt dit per bedrijf, moet je rekening houden met cultuur? Ik vroeg het op Twitter.
-
ConnectIn LinkedIn - maak jezelf houdbaar, authentiek en waardevol
We leven in een maatschappij waarin informatie sneller gedeeld wordt dan ooit tevoren. Er zijn meer web- en blogsites dan ooit, meer filmpjes en foto’s geüpload dan ooit en we plaatsten nog nooit zoveel tweets en statusupdates als nu. “In de komende vier jaar worden er meer data gecreëerd dan in de hele historie van deze planeet”, voorspelde Mark Hurd, CEO van HP, al in 2009. Hoe blijf je in zo’n wereld van data uniek, onderscheidend en zorg je dat je opvalt tussen de meute? Op ConnectIn, een event van LinkedIn voor recruiters en HR-professionals, gaven diverse sprekers hun visie hierop. Een spreker gaf zelfs aan hoe je jezelf als persoon onbeperkt houdbaar maakt in deze tijd.
-
Internationale vrouwendag, is dat eigenlijk nog wel nodig?
Morgen is het internationale vrouwendag. Volgens Wikipedia is dat een dag die in het teken staat van strijdbaarheid en het gevoel van solidariteit van vrouwen overal ter wereld. Volgens Andrée van Es, wethouder burgerschap en diversiteit van Amsterdam, een belangrijke dag. “Steeds meer vrouwen worden zelfstandig en steeds vaker ook zelfstandig ondernemer. Het is onze eigen verantwoordelijkheid om onze positie als vrouw te blijven verbeteren.” Maar hoe zit dat in Nederland, wij hebben toch zo’n vrouwendag niet nodig?
-
Alle trends voor 2014 voorspeld op Twxmasborrel 2013
Als je een avond organiseert waarin de trends voor 2014 centraal staan, dan is het natuurlijk leuk als je zelf ook een trend kunt zetten. Dit gebeurde op de Twxmasborrel 2013, een gezellig samenzijn van 150 twitteraars én waar 12 influentials de trends voor 2014 voorspelden. De trend die als eerste gezet werd, was de live uitzending in een Google Hangout on AIR. En niet via gewoon internet, nee, helemaal a la the future: via satelliet. Eigenlijk een Google Hangout in space dus.
-
LinkedIn’s Got Talent
Op 23 en 24 oktober vond een groots internationaal LinkedIn congres plaats in Londen: Talent Connect. Maar liefst 800 bezoekers en 200 LinkedIn-medewerkers uit 44 verschillende landen vonden hun weg naar het plaatselijke Hilton. Wat was het onderwerp? Precies: talent!
-
Facebook is geen vrienden- of contentplatform, het is een advertentieplatform
"Facebook is geen vrienden- of contenplatform, het is een advertentieplatform!”, aldus Rob van Griensven van Heineken. “Facebook is een social platform van de consument en wij als merk zijn daar te gast”, aldus Patrick Lerou van Philips. En Karlijn Vogel-Meijer van KLM sluit zich bij de woorden van Patrick aan, met de toevoeging “verkopen doe je niet door te verkopen”. Als dan de sprekers van Facebook weer iets heel anders roepen - “het gaat niet om engagement, maar om het bereik” - is iedereen een beetje lost op dit allereerste Facebook-congres in Amsterdam….
-
De laatste Facebook-ontwikkelingen voor marketeers
Op Facebook volgen de aanpassingen en veranderingen elkaar enorm snel op. Schreef ik begin januari nog een blog over de meest recente aanpassingen, die overigens nog niet eens bij iedereen zijn doorgevoerd, staan de volgende alweer in de rij. Moeilijk bij te houden soms, en je vraagt je steeds weer af waar je aan toe bent op Facebook. In deze blogpost neem ik de belangrijkste aanpassingen en instellingen voor Facebook-pagina's met je door, met name de nieuwe regels voor de omslagfoto en negatieve EdgeRanking.
-
De 10 meest recente aanpassingen op Facebook
De laatste tijd zijn er aan de lopende band aanpassingen in functionaliteiten te vinden op Facebook. Nieuwe - soms verbeterde - functies rollen achter elkaar uit, op zowel het persoonlijke profiel als het zakelijke. Hier volgen de 10 meest recente of aankomende veranderingen van de laatste tijd op een rij.
-
Hoe social is de automotive branche?
Automerken zijn niet meer weg te denken uit de social media. Zo langzamerhand is elk merk online vertegenwoordigd, de een wat actiever dan de ander. Maar hoe social is de automotive branche eigenlijk? Worden vragen en klachten goed opgepakt? Is er veel interactie of draait het alleen maar om de aantallen? Zijn automerken net zo gesloten online als offline? Een onderwerp om eens nader te belichten, hoe social zijn de automerken op de social media.
-
Verslag SMC010: Muziek en social media
Wat hebben een aantal populaire muziek-apps voor je smartphone, een jongensband en een van 's werelds grootste entertainmentbedrijven met elkaar gemeen, naast de liefde voor muziek? Tijdens de avond Music ’n Social Media van de Social Media Club Rotterdam kwamen sprekers aan het woord van onder andere Shazam, Spotify, AEG en Only Seven Left. Zij laten in een notendop zien hoe ontzettend belangrijk social media voor hun product zijn en hoe zij deze op een geweldige manier inzetten om hun doel en doelgroep te bereiken.
-
10 tips voor bedrijven op Facebook
Bedrijven en sociale media... de juiste samenwerking wil bij vele nog maar niet lukken. Veel geschreeuw over de eigen producten of diensten, weinig interactie en vooral weinig reactie. Op zowel Twitter als Facebook.
Voor het maken van een bedrijfspresentatie ging ik op zoek naar praktijkvoorbeelden van Facebook-pagina's “die het goed doen”. Ik kwam tot de bedroevende conclusie dat er daar helaas nog maar erg weinig van zijn. Veel bedrijven gebruiken hun pagina als spammachine en houden maar niet op over hun eigen producten en/of diensten en vergeten het belangrijkste: de (potentiële) klant. Stel je een vraag of heb je een klacht, dan wordt daar regelmatig niet op gereageerd. Gemiste kansen!
Daarom hierbij: 10 gouden tips en adviezen voor bedrijven die een Facebook-pagina hebben en beheren.