Richard Lagrand
co-founder Muzze

Richard Lagrand is co-founder van de startup Muzze. Muzze is een slimme audiotour voor de smartphone voor tijdelijke tentoonstellingen. Daarnaast fanatiek kitesurfer, fotograaf en enthousiaste vader.
-
12 pitchtips voor startups: hoe maak je indruk in 30 seconden?
Pitchen is een kunst. En als je een goed businessmodel hebt en een goed verhaal, kun je ver komen. Een skillset die goed van pas komt als je meedoet aan de award voor beste Europese startup van 2014, die tijdens de Web Summit in Dublin vorige week werd gehouden. Onze startup Muzze is uit meer dan 2.000 uitzendingen gekozen om als een van de 200 startups die mochten pitchen. Maar hoe bereid je je nou voor op een pitch om een onuitwisbare indruk achter te laten in 4 minuten ?
-
Digitale innovatie in het museum
Musea strijden om de aandacht van de vrije tijdsbesteding. Vroeger was een museumbezoek van een andere categorie maar meer dan ooit in een wereld waar tijd schaars is, zijn alle alternatieven om een zaterdagmiddag in te vullen een rechtstreekse concurrent geworden. En zeg nou zelf: wanneer ben je voor het laatst in een museum geweest? Wat is er gebeurd met musea sinds mijn jeugd ? Wat zetten musea tegenwoordig in aan arsenaal om bezoekers te boeien, en welke digitale innovaties spelen daarin een rol. Obama vond het blijkbaar interessant genoeg om er het museumplein voor af te zetten. En waarom zouden wij aanstaand museumweekend naar een museum moeten gaan?
-
Hoe 80 procent minder webpagina’s leidt tot meer succes voor Vodafone
Vodafone stond voor een dilemma waar meerdere bedrijven mee worstelen. Door programma’s als ‘The Voice’ wordt Vodafone gezien als een merk dat staat voor smartphones. Maar wat doet het met je als je eigen site niet goed leesbaar is op dezelfde smartphones die je verkoopt ? Door de groei van het gebruik van smartphones en tablets is het een vraag die bij meerdere bedrijven speelt. Vodafone besloot een nieuwe website op te zetten en met succes.