Denis Doeland
Eigenaar DDMCA

Als specialist in de digitale wereld helpt Denis organisaties in de sport-, media- en entertainment-sector internet en social media toe te passen om zo te voldoen aan de nieuwe verwachtingen van fans, klanten, medewerkers en andere betrokkenen.
Op het gebied van kennisontwikkeling, kennisdeling en consultancy in combinatie met de inzet van technologie, internet en social media loopt hij voorop in Nederland. Denis levert zijn diensten tegenwoordig zelfstandig in de vorm van o.a. adviezen, analyses, lezingen, waarderingen, trainingen, social media monitoring en internet monitoring.
Naast zijn werkzaamheden als consultant en adviseur, is hij gastdocent aan de Fontys Hogeschool in Tilburg. Verder werkte Denis samen met Ger Hofstee aan het boek ‘vanAnaloognaarDigitaal.nu‘. Onlangs verscheen zijn eigen boek ‘EDM en de Digitale Wereld - Waarom dj’s, evenementen en festivals moeten veranderen.’
-
Overleven in de nieuwe wereld met het raamwerk digitale strategie
De wereld digitaliseert in rap tempo. De context waarin organisaties opereren verandert. Wil een bedrijf zich staande houden in deze nieuwe wereld, dan zal het businessmodel radicaal moeten wijzigen. Dat vraagt om een echte digitale visie vanuit het management en een datagedreven transformatie van de gehele organisatie. Dat gaat natuurlijk niet over één nacht ijs. Het opstellen van een raamwerk digitale strategie geeft houvast.
-
Online zijn topvoetballers meer waard dan voetbalclubs
De voetbalwereld is anno 2015 een miljardenbusiness. Na de recordbedragen voor Zidane en Figo rond de eeuwwisseling leek de miljoenengekte te zijn verdwenen, maar niets is minder waar. Zeven van de 10 duurste transfers ooit vonden in de afgelopen drie jaar plaats. En het einde is nog lang niet in zicht. Ik voorspel de komende jaren een verdere stijging van transferbedragen, maar ook van spelerssalarissen en commerciële fees. De reden: de enorme waarde van digitale netwerken die rondom voetballers zijn ontstaan.
-
Digitalisering bij voetbalclubs en de waarde van een voetbalfan
Elke week zitten miljoenen fans in voetbalstadions over de hele wereld. Ook online weten voetbalclubs hun supporters steeds beter aan zich te binden: op Facebook behoren hun pagina’s tot de grootste van alle pagina’s. Toch staan we nu pas aan het begin van grote digitale veranderingen in de voetbalwereld. De eerste stapjes worden langzaam gezet, nu steeds meer clubs hun digitale kanalen ook als inkomstenbron zien.