-
Paul Green (Morning Star): “Zelfmanagement past bij mensen”
Morning Star uit California is een bedrijf in de tomaatverwerkende industrie dat in 1995 besloot alle managementlagen af te schaffen. In een eerdere blogpost beschreef ik hoe dat leidde tot een bedrijf waar geen managers rondlopen, maar alleen collega’s, en hoe het door deze aanpak de grootste werd in hun branche. Paul Green van Morning Star komt op 10 april naar Nederland om hun ervaringen en aanpak te delen. Dat is voor het eerst dat Morning Star z'n praktijkcase komt vertellen in Nederland. In dat kader hadden we een interview met hem.
-
Whitepaper Monitoring- en Webcaretools 2012
Monitoring van sociale media speelt een steeds belangrijker rol bij veel bedrijven en organisaties. Of het nu gaat om het volgen van de conversatie over het merk, over het monitoren van jongeren op weg naar Haren of het volgen van de mening over de verkiezingen thuis op de bank. Monitoring van sociale media ontgroeit qua belang en professionaliteit duidelijk het beginstadium. Dat zien we ook op Marketingfacts aan de populariteit van blogs over monitoring- en webcaretools.
-
Het monitoren van de verkiezingen via social media
In mei en juni van dit jaar schreef ik een serie van drie blogposts over de politiek (1, 2, 3) hier op Marketingfacts. Mede op basis van deze posts heb ik voor RTL de politiek gevolgd op basis van de sociale media. Met behulp van Coosto heb ik analyses gemaakt van partijen, partijleiders, debatten en nog veel meer. Met deze posting willen we graag delen wat ons is opgevallen, wat we geleerd heb over de mogelijkheden en de onmogelijkheden van sociale media-monitoring.
-
Van piramides naar pannenkoeken: de Morning Star-case
In het boek Social Business by Design van Dion Hinchcliffe & Peter Kim wordt uitgebreid ingegaan op de vraag hoe online media te gebruiken zijn om anders samen te werken: intern, met klanten en met partners. Waar ze in het boek niet op ingaan is of bedrijven zich ook daadwerkelijk anders zouden moeten gaan organiseren. Het hiërarchische organisatiemodel blijft dominant in de voorbeelden die genoemd worden. Maar hoe logisch is dat eigenlijk?
-
Tofik Dibi, de Kloof en Kunduz: deel 3 van politieke monitoring sociale media
Na geruime tijd genoten te hebben van onze juiste voorspelling in de vorige post over de verkiezing voor de Lijsttrekker van het CDA is het de hoogste tijd voor een volgende politieke analyse met behulp van Coosto. Deze post is wederom gemaakt in samenwerking met Rens Dietz van Coosto.
-
Wie wordt de nieuwe CDA-lijsttrekker volgens social media?
Marketingfacts volgt samen met Coosto de verkiezingen in de aanloop naar 12 september. In deze tweede post over het monitoren van de verkiezingstijd op basis van sociale media gaan we ons wagen aan een eerste voorspelling. Gevaarlijk, maar we doen het toch: wie wordt de nieuwe CDA-lijsttrekker?
-
Social media in verkiezingstijd: een onderzoek (deel 1)
In samenwerking met Upstream en Coosto gaat Marketingfacts in aanloop naar de Tweede Kamer-verkiezingen in september regelmatig aandacht besteden aan de rol van sociale media in de verkiezingsstrijd door politieke onderwerpen te monitoren. Marketing en politiek hebben tenslotte veel met elkaar gemeen: beide gaan over het goed overbrengen van een idee. Vandaag de kick-off.
-
Engagor
-
The Webcare Company
-
-
Teezir
-
SDL SM2
-
Publistat
-
Oxyme
-
OBI4wan